Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönennek elsőre bejött az Alfa Romeo merész idei autója, amellyel 33 körön át száguldozott a Ferrari tesztpályáján.

Noha a hivatalos bemutatót csak a február 18-án kezdődő barcelonai teszt reggelén ejtik meg, az Alfa Romeo a Ferrari fioranói tesztpályáján már bejáratta idei, nevet egyelőre még nem kapott Forma-1-es autóját. A Valentin-napra készült speciális álcázófestéssel ellátott konstrukció az eddig bemutatott 2019-es autók közül az egyik legmerészebb, az első szárnyán alkalmazott megoldáshoz még csak hasonlót sem láthattunk mástól.

Räikkönen vezethette elsőként az Alfa Romeót Forrás: MARCOCAMPELLI/Rudy Carezzevoli

Ahhoz azonban, hogy az istálló bejárathassa idei gépét, egyik pilótája,

Antonio Giovinazzi közreműködése is kellett, aki aznap reggel a reptérről gyűjtötte be az utolsó hiányzó alkatrészt.

A csapat nem részletezte, hogy pontosan mi érkezett meg az utolsó pillanatban az első teszthez, a gyakorlás azonban zavartalanul folyt,

Räikkönen 33 kört tett meg az Alfával, ezzel kimaxolta a filmes napon engedélyezett 100 km-t a 2997 méter hosszú fioranói körön.

„Jó gyakorlást teljesítettünk a pályán, az autót jó érzés volt vezetni, meg tudtam szerezni az első benyomásokat róla – mondta Räikkönen. – Még dolgozunk egy kicsit az utolsó részleteken, aztán elindulunk két hétre tesztelni Barcelonába. Már várom, hogy ott jobban megismerhessem az új kocsit."

Az egész csapat azért dolgozik, hogy a lehető legjobb alapokkal kezdjük a szezont, a pilótáink és a csapattagok motiváltak, várjuk, hogy elkezdőjön a bajnokság és jó teljesítményt nyújthassunk" – nyilatkozta Frédéric Vasseur csapatfőnök.

Nem ez lesz az Alfa végleges festése Forrás: MARCOCAMPELLI/Marcocampelli

A Sauber a tavalyi szezonban azok közé tartozott, akik már nagyon korán leálltak azévi autójuk fejlesztésével, hogy erőforrásaikat a 2019-es idényre összpontosíthassák.

Az idei versenygép már magán hordozza a tavaly tavasszal a Ferraritól érkező technikai igazgató, Simone Resta keze nyomát,

aki nem sprórolt a merészséggel. Hogy a hosszú idő óta első Alfa Romeo mire lesz képes a pályán, meglepetést okozhat-e a középmezőnyben, vagy inkább melléfogás lesz az innovatív megoldásokból, csak ezután derül ki. „Egy hosszú tél után örülünk, hogy végre pályára léphettünk.

– mondta Resta. – Összesen 33 kört tettünk meg, a megszerzett adatokat pedig arra fogjuk felhasználni, hogy megállapítsuk, az új szabályok miként fogják befolyásolni az autó viselkedését. A következő két barcelonai teszthét sűrű lesz, a megbízhatóságról és teljesítményről egyaránt szólni fog."