Társoldalunk:

Verstappen letöltötte közmunkája második napját is

2019.02.11. 09:01

Ismét a sportfelügyelőkkel kapcsolatos tevékenységben vett részt Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája, aki úgy érzi, tanult a rá kiszabott kétnapos közmunkából.

Max Verstappen letöltötte a rá az FIA által a tavalyi Brazil Nagydíj után Esteban Ocon meglökdöséséért kiszabott közmunka második napját is. A Red Bull holland versenyzője az első napot még Marrákesben, a Formula E 2018/19-es szezonjának első futamán tudta le, ahol részt vett a sportfelügyelők munkájában, és testközelből figyelte a korábbi F1-es pilóta Vitantonio Liuzzit is magában foglaló testület ténykedését, most pedig a felügyelők éves találkozóján vett részt Genfben.

Most már teljes mértékben az idei szezonra koncentrálhatForrás: Dean Mouhtaropoulos/Dean Mouhtaropoulos

A közmunkára az FIA azután ítélte Verstappent, hogy a tavalyi Brazil Nagydíjon kérdőre vonta Esteban Ocont a leintés utáni mérlegelésnél, amiért a Force India francia versenyzője a futam alatt a körének visszavétele közben nekiment, és kiütötte a Red Bullt az élről. A holland később elárulta, hogy Ocon provokálta őt, ezért lökte meg néhányszor, a felügyelőknek ez azonban nem bizonyult megfelelő érvnek, és két napnyi közmunkát szabtak ki Verstappenre.

Azok után, hogy a múlt hónapban élesben figyelte meg a Formula E felügyelőinek ténykedését,

Genfben egy több különböző interaktív esettanulmányt felvonultató ülésen vett részt,

amelyen olyanokhoz csatlakozott az esetek megvitatásában, mint a háromszoros túraautó-világbajnok Andy Priaulx, az M-Sport ralicsapat főnöke Richard Millener, és Jens Marquardt, a BMW motorsportfőnöke.

Ezért kapta a közmunkát Verstappen

Az üléseken a megjelentek baleseteket tanulmányoztak, részt vettek azok megvitatásában, valamint a büntetés kiszabásának folyamatában a felügyelőkkel. „Mi versenyzők végezzük a munkánkat a pályán, próbáljuk a lehető legjobbat kihozni a versenyből, és világos, hogy a felügyelők is végzik a saját munkájukat, hogy a lehető legigazságosabb döntést hozzák” – mondta Verstappen.Jó lecke volt ez, sokat tanultam, mind Marrákesben, mind itt. Nagyon élveztem, segített megérteni a felügyelők munkáját, jó, hogy ennek az eseménynek is a részese lehettem."

Nem tartott sokáig a bathursti száguldás

Miután letudta a közmunkát Genfben, Verstappennek egy másik, vélhetően sokkal több örömet jelentő elfoglaltsága is akadt, a McLarennél az idén bemutatkozó Lando Norris, szimulátoros mentora, Atze Kerkhof, valamint a BMW gyári pilóta Nicky Catsburg társaságában ugyanis a Team Redline színeiben elindult az iRacing bathursti 12 órás versenyén egy BMW 4X Z4 GT3-mal.

A pillanat, amikor Kerkhof megpecsételte a 16-os rajtszámú BMW sorsátForrás: iRacing Esports Network

Az időmérőn a 15. helyet szerezte meg a különítmény, a versenyben azonban nem volt nagy öröme, az autóban elsőként „helyet foglaló" Kerkhof ugyanis a verseny 12. percében hibázott és összetörte az autót, amely annyira megsérült, hogy fél órán át kellett javítani. Amikor visszaálltak az utolsó helyre, már Norris vezetett, majd jött Catsburg, végül pedig Verstappen, a csapat 4 óra elteltével azonban úgy döntött, hogy feladja a kilátástalan harcot, és befejezi a versenyt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK