Társoldalunk:

Nem törvénysértőek a Ferrarikon látható logók a Philip Morris szerint

2019.02.10. 10:59

Ausztráliában kiverte a biztosítékot a Ferrari Forma-1-es csapatát támogató Philip Morris International új kampányának, a Mission Winnownak a logója, amely a hatóságok szerint a Marlboro logójára emlékeztet. A PMI kommunikációs igazgatója szerint nem sértenek törvényt.

Reagált a Ferrarit évtizedek óta főszponzorként támogató Philip Morris International (PMI) a cég új kezdeményezését, a Mission Winnowt ért vádakra. A Mission Winnow a dohányipari cég egy olyan projektje, amely a dohányosok életminőségén szeretne javítani kutatás-fejlesztéssel, a logói a tavalyi Japán Nagydíj óta láthatóak a Ferrari autóin, valamint csapatruházatán, valamint bekerült az istálló nevébe is. Az ausztrál hatóságok nemrég azért indítottak vizsgálatot az ügyben, mert szerintük az új logók sértik az ausztráliai, dohányreklámok tilalmára vonatkozó törvényeket és rejtett dohányreklámnak minősülnek. A PMI kommunikációs igazgatója szerint erről azonban szó sincs.

Többek szerint a Marlboro logójára hasonlítForrás: Picture-Alliance/AFP

A Forma-1-ben hosszú évek óta nincsenek jelen a dohányreklámok, a sorozat által látogatott legtöbb országban ugyanis be vannak tiltva, a csapatok így már rég más szponzorok után néztek. Nem úgy a Ferrari, amelynek töretlen maradt az együttműködése a Philip Morrisszal úgy is, hogy a cég fő brandje, a Marlboro logói utoljára 2007-ben szerepeltek az autókon. A PMI azóta főként a csapat reklámfelületeinek továbbértékesítéséből húzott hasznot,

tavaly azonban újra logókat helyezett el, ami az ausztrál hatóságok szerint több szempontból is a Marlboro logójára emlékeztet.

„A kezdeményezés, a Scuderia Ferrari Mission Winnow-n használt logók és szimbólumok, valamint a weboldal is megfelel az ausztráliai tevékenységünkre vonatkozó törvényeknek” – nyilatkozta Tommaso di Giovanni, a Philip Morris International kommunikációs igazgatója az Autosportnak.Tisztában vagyunk a Mission Winnow körül Ausztráliában kialakult vitával, együtt dolgozunk a nagydíj szervezőivel, hogy megértsük a hatóságok aggodalmait és választ adjunk nekik. A Mission Winnow nem reklámozza, vagy népszerűsíti a cégünk termékeit, vagy márkáit. Helyette inkább az elkötelezettségünket tükrözi aziránt, hogy mindenben fejlődjünk, amit csinálunk.”

Räikkönen és Vettel a Japán Nagydíj előtt leplezték le a Mission Winnow logóját

„A Mission Winnow egy ablak az új Philip Morris Internationalre és a partnereinkre, az elkötelezettségünkre és az indítékainkra, amelyek arra ösztönöznek, hogy fejlődjünk és hozzájáruljunk a társadalom előrehaladásához."

A Mission Winnow Európai Unióban bejegyzett védjegye 19 különböző utalást tartalmaz a dohányzásra, úgy, mint „dohány; nyers vagy megmunkált; dohánytermékek; szivar; cigaretta" és a többi. A Racefans megkeresésére a kommunikációs igazgató elmondta, hogy erre csupán elővigyázatosságból van szükség.Ez bevett gyakorlat. Ha meg szeretnénk védeni a Mission Winnow integritását, meg kell előznünk, hogy egy gátlástalan harmadik fél félrevezesse az embereket azzal, hogy a miénkhez hasonló elnevezést ad a dohányt, vagy más nikotinos összetevőt tartalmazó termékének."

A Ferrari február 15-én tartja idei autójának bemutatóját, amelyen a Mission Winnow logói is ott lesznek.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK