Vágólapra másolva!
Christian Horner csapatfőnök költséges tévedésnek tartja az aerodinamikai szabályok átírását, de arra számít, hogy a változások élénkítik majd a fejlesztési versenyt.

Pár napot kell már csak várni, hogy jövő hétfőtől napvilágot lássanak az idei F1-es autók kezdeti változatai. Az autók elején és hátulján jelentős változások várhatók, mivel az első szárnyak egyszerűbbek és szélesebbek, a hátsók pedig szélesebbek és magasabbak lesznek.

A szabályok átírását a Liberty Media nyomta át a csapatokon, miután a tavalyi szezon első futamain nem volt sok előzés, a saját kutatásaik viszont azt az eredményt hozták, hogy az új méretekkel elkerülhető az autók teljesítményének visszaesése, míg üldözni könnyebben tudják majd egymást.

Ilyesmi lesz az új első szárny Forrás: Hungaroring

„Szerintem semmi sem fog változni – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak egy sajtóbeszélgetésen. – Nekünk úgy tűnik, hogy az autó a pálya különböző pontjain az eddigiekhez képest másként viselkedik, de nem hiszem, hogy bármilyen különbség lesz azzal kapcsolatban, hogy mennyire szorosan tudják majd követni egymást.”

Horner munkatársa, Helmut Marko korábban 15 millió euróra becsülte a pluszköltséget, amit a szabályváltozás okozott, a csapatfőnök pedig úgy véli, már talán a Liberty Media is elfogadja, hogy hiba volt egy javaslatot kiragadni a 2021-es terveikből, és kapkodva ráerőltetni azt a mostani autókra. Horner szerint nincs csodaszer, minden alkatrésznek összehangoltan kell működnie az autón.

Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India

„Elég naiv és végtére is költséges hozzáállás azt hinni, hogy fogunk egy új első szárnyat, és attól majd jobbak lesznek a versenyek. Persze, ennek az anyagi része a csapatokat terheli” – szúrt oda Horner a jogtulajdonosnak, ami újabb rossz pontokat szerezhet, ezúttal az istállóktól és a szurkolóktól, miután a pályák többsége már kiborult az anyagi feltételek miatt.

A szabályváltozások részben a tavalyi Ausztrál Nagydíjon látott előzés-aszály történtek meg, de Horner arra számít, hogy az idei idénynyitó is pontosan ugyanígy zajlik majd.

„Ausztráliában nem az autó okozza a gondot, hanem a pálya. Nincsenek nagy féktávok lassú kanyarok előtt, így, ha nincs jelentős tempókülönbség az autók között, szinte lehetetlen előzni. Ez évek óta így van, nem a mostani szabályok okozzák. Nagyszerű helyszín, remek odamenni, de a pálya csak korlátozottan alkalmas arra, hogy jó versenyeket fussanak rajta.”