Pár napot kell már csak várni, hogy jövő hétfőtől napvilágot lássanak az idei F1-es autók kezdeti változatai. Az autók elején és hátulján jelentős változások várhatók, mivel az első szárnyak egyszerűbbek és szélesebbek, a hátsók pedig szélesebbek és magasabbak lesznek.
A szabályok átírását a Liberty Media nyomta át a csapatokon, miután a tavalyi szezon első futamain nem volt sok előzés, a saját kutatásaik viszont azt az eredményt hozták, hogy az új méretekkel elkerülhető az autók teljesítményének visszaesése, míg üldözni könnyebben tudják majd egymást.
„Szerintem semmi sem fog változni – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak egy sajtóbeszélgetésen. – Nekünk úgy tűnik, hogy az autó a pálya különböző pontjain az eddigiekhez képest másként viselkedik, de nem hiszem, hogy bármilyen különbség lesz azzal kapcsolatban, hogy mennyire szorosan tudják majd követni egymást.”
Az év korai szakaszában lesznek, akik jól dolgoztak, és lesznek, akik nem. Utána a szezon első négy hónapja során meredeken emelkednek majd a fejlesztési görbék.”
Horner munkatársa, Helmut Marko korábban 15 millió euróra becsülte a pluszköltséget, amit a szabályváltozás okozott, a csapatfőnök pedig úgy véli, már talán a Liberty Media is elfogadja, hogy hiba volt egy javaslatot kiragadni a 2021-es terveikből, és kapkodva ráerőltetni azt a mostani autókra. Horner szerint nincs csodaszer, minden alkatrésznek összehangoltan kell működnie az autón.
„Elég naiv és végtére is költséges hozzáállás azt hinni, hogy fogunk egy új első szárnyat, és attól majd jobbak lesznek a versenyek. Persze, ennek az anyagi része a csapatokat terheli” – szúrt oda Horner a jogtulajdonosnak, ami újabb rossz pontokat szerezhet, ezúttal az istállóktól és a szurkolóktól, miután a pályák többsége már kiborult az anyagi feltételek miatt.
A szabályváltozások részben a tavalyi Ausztrál Nagydíjon látott előzés-aszály történtek meg, de Horner arra számít, hogy az idei idénynyitó is pontosan ugyanígy zajlik majd.
„Ausztráliában nem az autó okozza a gondot, hanem a pálya. Nincsenek nagy féktávok lassú kanyarok előtt, így, ha nincs jelentős tempókülönbség az autók között, szinte lehetetlen előzni. Ez évek óta így van, nem a mostani szabályok okozzák. Nagyszerű helyszín, remek odamenni, de a pálya csak korlátozottan alkalmas arra, hogy jó versenyeket fussanak rajta.”