Vágólapra másolva!
Nem elég, hogy az F1 előszobájában a minden pilóta által megtapasztalt eredménykényszer alatt áll, Mick Schumachernek egy extra terhet is cipelnie kell, mégpedig saját nevét. Mint mondja, nem mindig rossz, ha valakinek minden idők legjobb F1-es pilótája az apja.

Mick Schumacher pályafutásában nagy jelentősége lehet a 2019-es szezonnak, a soron következő idény ugyanis nagyban meghatározhatja, hogy a hétszeres világbajnok fia apja nyomdokaiba lépve akár már jövőre bemutatkozhat-e a Forma-1-ben. Az idén a Prema csapattal a Forma-2-ben versenyző 19 éves pilótának már most elegendő superlicenc-pontja van ahhoz, hogy a száguldó cirkuszban versenyezzen, ahhoz azonban, hogy jövőre is a határ fölött maradjon, az idén is jól kell szerepelnie. Az ifjú Schumachert eközben a családnevével járó teher is nyomasztja.

Nagy terhet cipel a vállán Forrás: ROC

Tavaly ilyenkor még nagyon távolinak tűnt a száguldó cirkusz Michael Schumacher fiának, aki azóta megnyerte a Forma-3-as Európa-bajnokságot, valamint csatlakozott a Ferrari versenyzői akadémiájához, amely jó eséllyel F1-es teszttel párosul az idén. Neve miatt már eddig is egyértelműen látszott, hogy olyan ajtók is megnyílhatnak előtte, amelyek mások előtt nem, ezzel együtt azonban terhet is rak a vállára, hogy mindenki a hétszeres világbajnok édesapjához hasonlítja. Ő ezt már elfogadta, és a pozitív oldalát is látja.

– nyilatkozta az FIA hivatalos újságjaként működő Auto magazinnak. – Még ha [a fiának lenni] néha kicsit nehéz is tud lenni, ez van. Vannak ennek jó és rossz oldalai egyaránt, az a támogatás, amit világszerte kapok az emberektől, nem nevezhető rossznak, hálás vagyok ezért."

Édesapja 1994-es világbajnok Benettonjában a 2017-es Belga Nagydíj előtt Forrás: AFP/Loic Venance

Ahhoz azonban, hogy követni tudja édesapját és előbb az F1-be kerüljön, majd idővel akár a Ferrari pilótája legyen, még sokat kell tennie. A tavalyi F3-as bajnoki címével átugrotta azt a 40 pontos határt, amely az F1-es jogosítvány, azaz a superlicenc megszerzéséhez kell. A szabály azonban úgy szól, hogy az adott évben megszerzett pontok csupán három évig maradnak érvényesek.

Ez azt jelenti, hogy a Schumacher által 2016-ban, a német és az olasz F4-es bajnokságban szerzett ezüstéremért járó 20 pont 2019 után elévül, tehát egy 2020-as F1-es üléshez már nem jelent segítséget.

A Prema versenyzőjének az említett 20 pont levonásával 30 egysége marad, az idei Forma-2-es bajnokságban ezért

legalább az összetett 6. helyét meg kell szereznie ahhoz, hogy 2020-ra is meglegyen a 40 pontja.

Abban az esetben sincs még minden veszve, ha ez nem sikerül, az év végi makaói F3-as viadalon, vagy egyéb, superlicenc-pontot adó téli sorozatokban való indulással még pótolhatja a hiányzó mennyiséget, kérdés viszont, hogy mennyire fogja a Ferrari késznek tartani a száguldó cirkuszra ebben az esetben.

A tavalyi szezon végén már tesztelte F2-es autóját

A Forma-2-be lépés a tapasztalatok alapján nem mindenkinek szokott zökkenőmentesen alakulni, az új, tavalyi szezonra bevezetett autókkal különösen meggyűlt a versenyzők baja, valamint

ebben a sorozatban találkoznak először a Pirelli gumijaival, amelyekkel a gumimenedzselés művészetét is el kell sajátítaniuk.

Schumachert az segítheti, hogy a tavalyi mezőny első négy helyezettje nem lesz az ellenfele, George Russell, Lando Norris és Sean Gelael az F1-ben folytatja, Artyom Markelov karrierje pedig édesapja letartóztatása miatt feneklett meg. További bónusz, hogy a tavalyi nagy ellenfelével, a Red Bull által támogatott Dan Ticktummal sem kell megküzdenie, ő ugyanis az F2 helyett a japán Super Formulában szerepel az idén.