Társoldalunk:

Renault: Sok lesz az egykiállásos, de hajtós verseny

2019.01.30. 21:23

Technikai igazgatójuk szerint nem egyértelmű, hogy érdemes lesz kihasználni a megnövelt üzemanyagmennyiséget. Attól tart, hogy kevés lesz a bokszkiállás, de nagyobb a hajtás.

Évek óta téma a Forma-1-ben, hogy a pilóták a versenyek során sokszor kénytelenek spórolni valamivel, ezért nem tudnak igazán kiélezett küzdelmet vívni. A problémák egyik gyökerét a felhasználható üzemanyag korlátozása jelenti, ez 2014-től jelent meg, azóta kisebb mértékű emelések történtek.

Ez az idén is folytatódik, 105 kg helyett 110 kg lesz a versenytáv során elégethető üzemanyag mennyisége, ami első ránézésre egyértelműen pozitív a csapatokra nézve, de Marcin Budkowski, a Renault technikai igazgatója szerint egyáltalán nem nyilvánvaló, hogy mindenki mindig él majd ezzel a lehetőséggel. Rámutatott, hogy már tavaly sem használta el mindenki a rendelkezésre álló keretet.

Spában eddig nem ártott spórolniForrás: AFP/John Thys

„Több üzemanyag cipelésével az ember lassabb lesz, mert nehezebb az autója. Mindig kompromisszumot kell kötni a versenyen, mert több üzemanyaggal keményebben lehet nyomni, de a súly le is lassít” – magyarázta a lengyel szakember, aki az FIA-tól tért vissza a „másik oldalra”, az ellenfelek aggodalmát is kiváltva.

Számos verseny akadt, ahol teli tankkal sem lehetett rendesen versenyezni, és takarékoskodásra volt szükség. Ez a gumikkal való spórolással kiegészítve tempómenedzselést hozott a hajsza helyett.” 

Budkowski arra számít, hogy az idén a megemelt benzinkvóta és a gumik miatt is javul majd a helyzet a versenyzés terén, de ettől függetlenül árnyoldalát is látja a módosításnak. Bizonyos szempontból jobb versenyeket vár, de szerinte feltétlenül lesz mindenki elégedett.

Budkowski tudása is segítheti a Renault felzárkózásátForrás: DPPI/Florent Gooden

„Az üzemanyag kapacitásával kapcsolatos lépések várhatóan lehetővé teszik majd bizonyos versenyeken, hogy a pilóták olyan keményen hajtsák az autót, amennyire csak szeretnék. Ha ezt összehozzuk a tavalyinál óvatosabb gumiválasztással, akkor kevésbé kell majd spórolni az abroncsokkal is – vélte.

„Az a gond, hogy sok lesz az egykiállásos verseny, a futamok többsége ilyennek ígérkezik, de a pilótáknak nem kell majd óvni az abroncsaikat, hajszolhatják majd azokat.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK