A szokottnál is nagyobb a titkolózás az idei F1-es autóbemutatók körül

Forma-1, autóbemutató, Mercedes W09
The new 2018 season Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+ Formula One car is pictured during the launch event at Silverstone motor racing circuit near Towcester, central England on February 22, 2018. (Photo by Justin TALLIS / AFP)
Vágólapra másolva!
Az új aerodinamikai szabályoknak köszönhetően a Forma-1-es istállók még annyit sem hajlandóak megmutatni új versenygépükből, amennyit korábban meg szoktak.

A Liberty Media 2016-os hatalomátvétele óta elsősorban a Forma-1 marketingoldalát igyekezett erősíteni, a televíziós közvetítések és a közösségi média felületeinek megreformálása látványos méreteket öltött. A kereskedelmi jogok tulajdonosának néhány kezdeményezése azonban nem talált megértő fülekre a csapatoknál, akik a mai napig sokszor hajlamosak saját érdekeiket a sportág érdekei elé helyezni. Így történt ez a közös autóbemutatókkal kapcsolatban is, amit a Liberty már a tavalyi előszezonban is szeretett volna, de sem akkor, sem most nem tudta megvalósítani az istállók részéről tanusított ellenállás miatt.

Egyik csapat sem szeretne részleteket elárulni az autójáról addig, amíg nem muszáj Forrás: AFP/Justin Tallis

A holtszezon, annak is a teszteket megelőző hete egyébként is kicsit más lesz az idén, mivel a szabályváltozások miatt a csapatok a szokottnál is jobban titkolóznak. A Liberty szerette volna, ha mind a 10 csapat egy nagy közös autóbemutatón mutatná be idei versenygépét, úgy gondolták, hogy ezzel sokkal nagyobb médiaérdeklődést tudnának kiváltani, ami jót tenne a sportágnak. Az Auto Motors und Sport értesülései szerint a csapatok azonban hallani sem akartak erről, mert egyrészt

nem szeretnék megosztani a rájuk eső figyelmet a többiekkel, másrészt attól tartottak, hogy így az olyan árulkodó technikai részletekre is fény derülhet az autójukkal kapcsolatban, amelyeket egyébként a tesztekig titokban tudtak volna tartani mind a riválisok, mind a sajtó előtt.

A csapatok titkolózása azonban nem csak a közös bemutató megvétózásában nyilvánult meg, hanem abban is, hogy

saját prezentációik is várhatóan jóval szerényebbek lesznek.

Az aerodinamikai szabályváltozások miatt kulcsfontosságú lesz, hogy ki hogyan alkalmazkodott az új regulákhoz, azért pedig, hogy ez legkorábban a teszten derülhessen ki, többen is szakítanak eddigi szokásaikkal. Az egyik ilyen csapat a Mercedes. A világbajnok istálló, amely az elmúlt évben azzal vívta ki az újságírók elismerését, hogy nagy eseményt kreált a bemutatója köré, silverstone-i bejáratással és széleskörű interjúlehetőségekkel, az AMuS értesülései szerint ezúttal jóval visszafogottabb lesz, és csak saját weboldalán közöl majd pár képet a W09-es utódjáról.

Ilyet az idén valószínűleg nem láthatunk a Mercedestől, ahogy másoktól sem Forrás: AFP/Justin Tallis

A szaklap úgy tudja, hogy a Force Indiából lett Racing Point lesz az egyetlen istálló, amelyik nagyobb csinnadrattát csap, hogy az új tulajdonos széles nyilvánosság előtt mutathassa be az új külsőt. Ez azonban csupán a festésre és az új névre vonatkozik, amelyet február 13-án, a torontói autókiállításon

vélhetően a tavalyi autóval lepleznek le, az idei konstrukció pedig majd csak az első teszten lesz látható.

Valószínűleg ugyanígy tesz a Rich Energy révén szintén új köntösbe bújó Haas is, amely számítógépes képeken teszi közzé idei festését még az első teszt előtt. Eddig a bemutató időpontját is csak hat csapat közölte, a Racing Point mellett a Toro Rosso, a Renault, a McLaren, a Ferrari és a Sauber prezentációjának időpontja ismert.