Társoldalunk:

Rosberg: Az F1-nek idővel meg kell szabadulnia a benzinmotoroktól

2019.01.25. 17:14

A Formula E népszerűsége egyre növekszik, és bár sokan irtóznak attól, hogy idővel a Forma-1 is elektromossá váljon, 2016 világbajnoka szerint előbb-utóbb tarthatatlan lesz a mostani meghajtás.

Nico Rosberg, 2016 világbajnoka amondó, hogy bár sokan ellenzik, a Forma-1-nek előbb-utóbb elkerülhetetlenül szakítania kell a benzinmotorokkal, és valamilyen környezetbarátabb meghajtásra kell váltania. A Mercedes korábbi versenyzője az utóbbi két évben komolyan elkezdett foglalkozni a környezettudatos technológiákkal, a Formula E-ben részesedése is van. Lewis Hamilton egykori csapattársa, mint mondja, a visszavonulással kiszakadt a száguldó cirkusz jelentette körforgásból, és rácsodálkozott a világra, egyúttal a klímaváltozás jelentette fenyegetés mértékére is.

Rosberg tavaly bemutatón vezette a Formula E azóta bevezetett, második generációs autójátForrás: Alastair Staley

Az F1-es mezőny jelenlegi és korábbi tagjai között sokan vannak, akik teljes mértékben ellenzik az elektromos szériát, és irtóznak a gondolattól is, hogy hasonló autókkal versenyezzenek. Közéjük tartozik Sebastian Vettel, aki szerint  nemcsak a motorsportnak, de a teljes autóiparnak téves irányt jelent az elektromos meghajtás. Vettel nézeteit osztja  Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, aki csak az autógyárak figyelemelterelésének tartja a Formula E-t.

Velük aligha ért egyet Rosberg, aki viszont amondó, hogy a száguldó cirkusz elkerülhetetlenül halad a környezetbarátabb meghajtás felé.

„Ha az egész világ elektromos, valamint hidrogénhajtású autókat ad el, a Forma-1 nem futhat benzinüzemű motorokkal, ennek nem lenne értelme” – nyilatkozta 2016 világbajnoka a BBC-nek a davosi Világgazdasági Fórumon. 

Úgy gondolom, hogy egy ponton váltaniuk kell."  

Az említett kritikus hangok ellenére Rosberg úgy látja, hogy egyre több embert sikerül meggyőzni arról, hogy a Formula E jelenti az autósport jövőjét. „Két éve mindenki azt mondta, »ugyan már, elektromos autók«, ma azonban már a legnagyobb benzinőrültek között is akadnak, akik elkezdtek nyitottabbá válni, és az elektromos meghajtás elkezdett menő lenni."

A Formula E sokak szerint a jövő, mások szerint csak figyelemelterelésForrás: Joe Portlock / LAT Images/Motorsport Images

A Mercedes és a Williams korábbi pilótája elmesélte, hogy F1-es karrierje alatt még nem foglalkoztatták ennyire a környezetbarát technológiák, visszavonulása azonban felnyitotta a szemét és rájött, hogy a klímaváltozás igenis valós probléma. Látom a sürgetést, amit a klímaváltozás jelent, valójában eléggé sokkoló, nem gondoltam, hogy ilyen rossz a helyzet. Ugyanakkor továbbra is nehezen megfogható, most is itt vagyunk a hegyekben, én Monacóban élek, ez gond. Bárcsak lenne mód, hogy kézzelfoghatóbbá tegyük a problémát az embereknek. Amikor az F1-ben versenyeztem, teljes mértékben arra koncentráltam, amikor azonban abbahagytam, ez elmúlt, én pedig rácsodálkoztam a világra, arra, hogy mi is van odakint."

Nem minden, Formula E-ben érinttett személy gondolkozik azonban Rosberghez hasonlóan, Susie Wolff, a Venturi csapatfőnöke, a Mercedes F1-es istállóját irányító Toto Wolff felesége szerint például egyelőre nem lehet egy lapon említeni a két sorozatot, ugyanakkor van, amiben a Formula E már most jobb. „Hogy őszinte legyek, szerintem a Formula E jelenleg egyedül áll, nem jelent konkurenciát a Forma-1-re nézve. Nem kell amiatt aggódnunk, hogy hol állunk a Forma-1-hez képest, mert a saját utunkat járjuk – nyilatkozta az e-racing365-nek. – A koncepció és a közönség is más, a visszajelzések alapján pedig azt látom, hogy a rövidebb versenytáv kedvező fogadtatásra talált. A mai korban a 45 perc jobbnak tűnik, mint a másfél óra."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK