Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen csapathoz szerződése ide vagy oda, a Sauber nem csap nagy felhajtást idei versenygépének bemutatójával.

A topcsapatok után talán a Sauber idei versenygépét övezi a legnagyobb érdeklődés, ebben pedig nagy szerepe van a Ferrarit 5 szezon után ismét, ezúttal vélhetően végleg elhagyó Kimi Räikkönennek, aki ha győzelmekre valószínűleg nem is számíthat régi-új csapatánál, meglepetéseket azért mindenképpen okozhat, ha a Sauber a tavaly látott ütemben fejlődik tovább. Hogy a svájciak mire lehetnek képesek az idén, az természetesen nagyban az új autójukon múlik, amelynek bemutatására pár nappal többet kell majd várni, mint sok rivális esetében.

Csak az első tesztnap reggelén hull le a lepel Räikkönen új autójáról Forrás: Pirelli

Sajtóhírek szerint a Ferrari autóbemutatója előtt egy nappal Fioranóban már sor kerül a C37-es utódjának bejáratására,

a nagyközönség azonban csak február 18-án, a barcelonai tesztek első napjának reggelén, 8 óra 20 perckor vethet először pillantást Kimi Räikkönen idei munkaeszközére,

amelyet vélhetően egyszerűen kitolnak majd a garázs elé, hogy a fotósok készíthessenek róla pár képet, mielőtt 9 órakor elindul az első tesztnap. A svájciak sokat várnak idei versenygépüktől, miután tavaly ők voltak a legtöbbet fejlődő istálló a mezőnyben, ráadásul már nagyon korán elkezdtek az idei évre koncentrálni. A csapat egyelőre nem közölte, hogy Räikkönen, vagy csapattársa, a Ferrari fejlesztőpilótai szerepköréből előlépő Antonio Giovinazzi vezetheti-e először a teszten az új autót.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Missed me...? Frame the date. The future revealed.⏱ #GetCloser

Alfa Romeo Sauber F1 Team (@sauberf1team) által megosztott bejegyzés,

A Räikkönen-szurkolóknak ezt a dátumot kell a naptárba vésniük

A Sauber bejelentésével már a mezőny fele ismertette autóbemutatójának időpontját, a Renault február 12-én, a Racing Point február 13-án, a McLaren február 14-én, a Ferrari február 15-én érkezik. A Mercedes, a Red Bull, a Haas és a Williams adós még az időponttal, miközben a szezon előtti tesztek első napjáig már kevesebb, mint egy hónap van csak hátra. Közülük vélhetően lesz még olyan, aki a Sauberhez hasonlóan csak a teszten rántja le a leplet az új konstrukcióról.

Az ellenfelek tartanak a Saubertől

A hinwili alakulat tavalyi fejlődése a riválisok elismerését is kiváltotta, az év végére az időmérőkön és a futamokon is a top 10 stabil tagjává váltak. A szezon során 48 pontot szereztek, tízszer több alkalommal végeztek az első tízben, mint a McLaren és a Haas, az utolsó három versenyen pedig csak a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull szerzett náluk több pontot.

A tavalyi szezon hajrájában a Sauber kiemelkedett a középmezőnyből Forrás: AFP/Mauro Pimentel

Az Alfa Romeo által érkezett anyagi támogatásnak sokat köszönhetnek, 2019-re pedig a 2011-ben és 2012-ben a csapatnál vezető Sergio Pérez szerint még előrébb léphetnek. „Látszik, hogy Fred [Vasseur csapatfőnök] nagyszerű csapatvezető, szerintem remekül fejlődnek – mondta Pérez. – Egyértelműen ők az a csapat, amelyikre oda kell figyelni, a soron következő szezonban eléggé elöl lesznek, már várom, hogy lássam."

Ugyanígy vélekedik a Renault-tól a McLarenhez igazoló Carlos Sainz is, aki azonban nem csak a Sauberben lát potenciális ellenfelet.

de a többiektől is. Az ember a Sauberre gondol, de aztán ott van az is, hogy a Force India [Racing Point] mire lehet képes a megnövekedett büdzsével, ott van a Haas, amelyik továbbra is alkatrészeket kap a Ferraritól, a McLaren egy teljesen új projekttel, valamint a Renault is. Az ember rágondol ezekre a csapatokra és azt látja, hogy bármelyikük vezetheti a középmezőnyt."