Vágólapra másolva!
A Toro Rosso csapatfőnöke már előre jelezte, a Red Bull győzelmek és vb-cím utáni hajszája azt jelenti, hogy az idén is hátrasorolásos büntetéseket fognak bevállalni az anyacsapat érdekében.

A Red Bull és a Toro Rosso a 2018-as szezonban némileg új szintre fejlesztette testvéri együttműködését, az olasz fiókcsapat ugyanis az idő nagy részében a Hondának tesztelt és hátrasorolásos büntetések garmadáját vállalta be azért, hogy az anyacsapat minél jobb helyzetből kezdhesse a 2019-es idényt. Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke kijelentette, amennyiben szükséges, az idén is maradnak a kísérleti nyúl szerepében.

A Red Bull két csapata szorosabban működhet együtt, mint korábban bármikor Forrás: DPPI/Florent Gooden

Hogy mennyi rajtbüntetést vállalt be a Toro Rosso tavaly a Red Bull érdekében, azt összeszámolni is nehéz. A hátrasorolások közül természetesen nem mindegyik azért történt, hogy a Honda új alkatrészeket tesztelhessen, de jelentős számuk igen.

Danyil Kvjat és Alexander Albon, a fiókcsapat idei két pilótája bizonyára nem repesett az örömtől Franz Tost csapatfőnök kijelentését hallva, amely szerint idén is hasonló sors vár a Toro Rossóra.

„Ha ez segít a Red Bullnak versenyeket és világbajnokságot nyerni, akkor természetesen [megtesszük] – nyilatkozta Tost az Autosportnak. – Még csak nem is kell megvitatnunk ezt, ez benne van a filozófiánkban, sőt, még örülök is neki, mert ezzel párhuzamosan mi is javítunk a teljesítményen."

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója korábban jelezte, hogy azért az anyacsapatot sem fogják elkerülni a büntetések, a megengedett 3 helyett 5 motorral számolnak a teljes idényre.

A hátsó egyforma lesz, a hátrasorolásból azonban a Toro Rossónál lehet több Forrás: Red Bull

Van azért olyan is, ami miatt bizakodhatnak a bikások fiókcsapatánál, az autójuk teljes hátsó része meg fog ugyanis egyezni a Red Bulléval, ami amellett, hogy a Honda munkáját is könnyíti, értékes tizedeket hozhat a Toro Rossónak.

„Kétség sem férhet hozzá, profitálni fogunk az együttműködésből és szinergiából a Red Bull Technologies-zal” – mondta Tost.

Az évnek ebben a szakaszában minden csapat azt reméli, hogy az új autó jobb lesz az előzőnél. Mi is így vagyunk ezzel, én viszont mindig azt mondom, hogy a versenypályán, a köridőben akarom látni a teljesítményt. Az a döntő."

Neweyt felvillanyozta az új motor

A Red Bull egyik csodafegyverének tartott sztártervező, Adrian Newey kulcsszerepet játszott abban, hogy az energiaitalosok a gyenge Renault-motorral is a Ferrari és a Mercedes közelében tudtak maradni, az utóbbi évek viszonylagos sikertelensége azonban rá is hatással volt, különböző F1-en kívüli projektekben is részt vett, hogy ne fásuljon bele teljesen a száguldó cirkuszba. „Ő már nem akar többé rendes munanapot, napidíjban dolgozik nekünk. Nagyon érdekelte és elbűvölte például a Valkyrie-projekt" – nyilatkozta róla Helmut Marko.

Newey az utóbbi években is ünnepelhetett a dobogón, de közel sem annyit, mint Sebastian Vettel világbajnoki címmel végződő szezonjai során Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Marko elmondta, hogy Newey decemberben meglátogatta a Honda szakurai központját, a Red Bullnak pedig nagy fegyvert jelent, ha motivált a főtervezője.

A japánok érkezésével az istálló reményei szerint rövidesen ismét harcba szállhat a világbajnoki címért, ami a szerződése utolsó évét töltő Neweyra is pozitív hatással lehet.

„Mindig új feladatokat kell adnunk neki, ha tudja, hogy esélyünk sincs a motor miatt, akkor már nem ugyanazt a Neweyt látjuk. Utat találtunk arra, hogy kielégítsük a személyes igényeit, ez értéket hoz számunkra a csapathoz."

A 2006 óta a bikásoknál dolgozó tervezőzsenit az évek alatt többen is megkörnyékezték, a pletykák szerint a Ferrari és a Renault is megpróbálta korábban leigazolni. A Red Bullnak eddig sikerült megtartania őt, Helmut Marko szavai pedig árulkodóak arról, milyen sokat is jelent Newey jelenléte a Red Bullnak. „Newey kulcsfontosságú tényező, amikor az új aerodinamikai szabályok életbe léptek, teljesen tévúton voltunk, Barcelonára azonban versenyképes autónk lett.

Meg tudja mondani, hogy mi nem fog működni. Nincs számítógépe, az ember egyből otthon érzi magát az irodájában, csak egy nagy rajztábla van ott. Egy másik ember fordítja le a rajzait számítógépes nyelvre, hogy a többiek is megértsék, de így is amit tervez, az 95%-ban helyes szokott lenni."