Társoldalunk:

A fiatalok körében a legkevésbé népszerű a Forma-1

2019.01.14. 11:35

A Forma-1 piackutatásért felelős igazgatója a száguldó cirkusz jövőjére nézve aggasztó számokat osztott meg, amelyekből kiderült, a 25 év alatti nézőkből van a legkevesebb.

Az F1 irányításának átvétele óta a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Media egyik legfontosabb célja, hogy növelje a sportág szurkolói bázisát, és különösen a fiatalokat vonzza be a nézők közé. Ennek érdekében jelentős változásokat eszközöltek a kommunikáció és a marketing terén, széles körben igyekeznek népszerűsíteni az F1-et a fiatalok által kedvelt közösségi médiában, online közvetítést és esport-bajnokságot indítottak el, egyúttal megpróbálják közelebb hozni a pilótákat a rajongókhoz. A Liberty erőfeszítései egyelőre azonban nem látszanak megtérülni, a nézők többsége ugyanis továbbra sem a fiatalok közül kerül ki.

A Forma-1 nézői közül a 25 év alatti korosztály képviselteti magát a legkisebb létszámbanForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A Forma-1 hagyományosan szenved a fiatal nézők bevonásával, és úgy tűnik, ez a Liberty két éve tartó irányítása alatt sem változott. A Reddit F1-es fórumában egy kérdezz-felelek során Matt Roberts piackutatásért felelős igazgató elárulta:

az F1 nézőközönségének csupán 14%-a 25 év alatti, míg egy átlagos néző 40 éves.

Az olyan, a sportágban gazdak múlttal rendelkező országokban, mint Nagy-Britannia, Olaszország, vagy Németország, az átlagosnál magasabb a nézők átlagéletkora, míg a legalacsonyabb az USA-ban és Kínában.

A korcsoportok eloszlása a következő a már említett 25 év alatti réteg mellett: az F1-es nézők 30%-a 25 és 34 év közötti, 20%-a 35 és 44 év közötti, 20%-a 45 és 54 év közötti, míg 17%-a 55 évnél idősebb. Látható tehát, hogy a fiatalok vannak a legkevesebben. A Liberty egy Bernie Ecclestone által elmélyített problémára keresi a megoldást. Az F1 korábbi ügyvezető igazgatója nyíltan kimondta egy 2014-es interjúban: „nem értem, hogy az emberek miért akarják bevonni az úgynevezett fiatal generációt. Azért, hogy eladjanak nekik valamit? A többségüknek nincs is pénze, én inkább választom a 70 éves fazont, aki tele van vele."

Ecclestone-t (balra) nem érdekelte a fiatal generáció, Chase Careyt azonban már igenForrás: AFP/Andrej Isakovic

Ecclestone felfogása gazdaságilag kifizetődő volt, a 2016-ot megelőző évtizedben évről évre nőttek az F1 szponzori bevételei, a legjobban 2013-ban, a Rolex és az Emirates beszállásával. Roberts válaszai alapján az F1 az idén iscfolytatja a fiatal korosztály megnyeréséért indított harcot,

2019-ben pedig további intézkedéseket tervez, például különböző „játékok" piacra dobását fontolja meg,

úgy, mint távirányítós modellekét, versenyzői figurákét, vagy fém modellautókét. Roberts azt is hozzátette, hogy a fiatal rajongók kedvében járása közben figyelniük kell arra is, hogy ne idegenítsék el az idősebb korosztályt, akik körében sokkal valószínűbb, hogy végigülnek egy 2 órás versenyt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK