Társoldalunk:

Idő kérdése, és a Forma-1 is a dohányreklámok sorsára juthat

2019.01.13. 10:04

A Formula E-ben versenyző Lucas di Grassi úgy véli, csak idő kérdése, hogy a Forma-1-től is elkezdenek elfordulni a gyártók, ahogy annak idején a dohánycégek is kiszorultak a sportágból.

Minden idők legkiválóbb erőforrásai dolgoznak manapság a Forma-1-es autókban, mégsem feltétlenül a mostani, 1,6 literes, turbós, hibrid konstrukció a legkorszerűbb a világon. Folyamatos beszédtéma az autóiparban, hogy az elektromos járművek jelentik-e a jövőt, vagy továbbra is érdemes-e fejleszteni a belső égésű motorokat.

A Föld 16 országa és további 23 nagyvárosa már döntött, eddig összesen 16 közülük különböző időpontokra beígérte, hogy betiltják a tüzelőanyaggal működő motorokkal hajtott járművek forgalomba helyezését, és az elektromos Formula E-ben versenyző Lucas di Grassi úgy véli, ez az új idők szele lehet a Forma-1 számára is.

Ez lenne az autósport egyetlen jövője?Forrás: Joe Portlock / LAT Images/Motorsport Images

„Amennyiben a távoli jövőben az összes gyártó csak elektromos autót készít majd, mert olcsóbbak lesznek, és arra kényszerítik őket a szabályok, hogy elektromos autót gyártsanak, akkor miért csatlakozna bárki is a Forma-1-hez úgy, hogy az még mindig belső égésű motorokkal megy? Akkor már a kérdés az lesz, hogy a Forma-1 is elektromos lesz-e hosszabb távon, vagy sem” – idézte a RaceFans.

A Formula E-nek 25 szezonra exkluzív joga van ahhoz, hogy elektromos autóversenyt szervezzen,  

tavaly decemberben még mindössze az ötödik szezont kezdték meg, így lényegében további 20 évig csak akkor lehet elektromos a Forma-1, ha ahhoz a Formula E elnöke, Alejandro Agag is hozzájárul. Sokan úgy vélik, a két sorozat előbb-utóbb egyesül, de a brazil pilóta szerint ez nem elkerülhetetlen.

Lucas di Grassi hisz a Formula E-benForrás: Sam Bloxham / LAT Images/Motorsport Images

„Ez inkább üzleti vagy stratégiai kérdés, mint technikai – vélte. – A jövőben viszont azt mondanám, hogy a veterán motorsportokon kívül a többi elektromos lesz. Hosszabb távon, nem mostanában. Olcsóbb lesz működtetni, technikailag könnyebb lesz tervezni az autókat, és nagyobb teljesítményűek lesznek.”

Néhány ország nem is engedi majd a belső égésű versenyek megrendezését. Ugyanaz fog történni, mint manapság a dohányreklámokkal.” 

Az Audi pilótája szerint a gyártók a vártnál sokkal gyorsabban csatlakoznak a Formula E-hez, és az igazi kérdés az, hogy az átállás mennyi idő alatt zajlik majd le. A Marokkóban rendezett második fordulót a helyszínen tekintette meg Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke és James Vowles, a csapat stratégája is, valamint az FIA itt töltette le Max Verstappen közmunkájának egyik napját.

A marokkói futam összefoglalója

Ez a mezőnyt erősítő Sam Bird szerint „igazságtalan” a Formula E-re nézve, mert „nem kellene büntetésnek lennie annak, hogy valaki eljöjjön ide.” A RaceFansnek hozzátette: „Remélem, élvezte, és azt is, hogy jó visszajelzést ad majd néhány kollégájának.”

Verstappen korábban bírálta a sorozatot, de látogatása alkalmával azt mondta, már korábban is figyelte „egy kissé” a Formula E-t, és a helyszínen nagyon jól érezte magát. „Először is, nagyon izgalmas verseny volt. A bajnokság láthatóan növekszik, sok itt a gyártó, és szerintem elég menő sorozat.” A futamot némi szerencsével a korábbi F1-es pilóta, Jerome D’Ambrosio nyerte.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK