Társoldalunk:

A Ferrari csapatfőnökének a stabilitás megőrzése miatt kellett mennie

2019.01.11. 15:17

Piero Ferrari nyilatkozott Maurizio Arrivabene elküldése után, szavai pedig megerősíthetik azt a feltételezést, hogy technikai igazgatójának elvesztésétől tartott a Scuderia.

Továbbra is csak találgatások láttak napvilágot arról, hogy a Ferrari pontosan miért vált meg az istállót 2014 novemberétől 2018 végéig irányító Maurizio Arrivabenétől, lévén a Scuderia mindössze egy szűkszavú közleményt adott ki a csapatfőnöki pozícióban bekövetkezett változásokról. Most azonban megszólalt az első Ferrarihoz köthető forrás az alelnök Piero Ferrari személyében, szavaiból pedig arra lehet következtetni, hogy valóban a Mattia Binotto és Arrivabene közötti konfliktus vezetett a döntéshez.

Piero Ferrari részletekkel szolgált a csapatfőnökváltással kapcsolatbanForrás: Getty Images/Andrew Burton

Az alapító Enzo Ferrari fia ügyvezető jogkörrel nem rendelkező igazgatóként szerves része az olasz gyártó körüli történéseknek, egyes források szerint az Arrivabene elküldéséről hozott döntést ő és az elnök John Elkann ketten hozták meg.

A Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva Ferrari felfedte, hogy a január 7-én megtett bejelentés ellenére már karácsony előtt határoztak Arrivabene sorsáról.

„Minden karácsony előtt történt, különböző okok miatt azonban úgy döntöttünk, hogy nem hozzuk azonnal nyilvánosságra – nyilatkozta az alelnök. Nem szeretnék belemenni a részletekbe, csak annyit mondanék, hogy egyet nem értés volt a részvényesek és John Elkann [a Ferrari elnöke] között, végül pedig egyedül a Ferrari érdekeit figyelembe véve cselekedtünk."

Binottót a riválisok megpróbálhatták elcsábítani, ami a Ferrarinak hatalmas érvágás lett volnaForrás: Picture-Alliance/AFP

A 2018-as szezon második felében, Arrivabene Japán Nagydíjon látott kirohanása után kaptak erőteljesen szárnyra azok a pletykák, melyek szerint elmérgesedett a viszony a technikai igazgató Mattia Binotto és a csapatfőnök között, később pedig több vezető médium is biztosra vette, hogy a Ferrari elmúlt két évben látott fejlődésében kulcsszerepet játszó svájci szakembert több rivális csapat is megkörnyékezte. Azt, hogy ez mennyire igaz, Piero Ferrari nem részletezte, de miután Arrivabene elküldésével a csapat technikai fronton meglévő stabilitásának megtartását akarták elérni, nem nehéz a sorok között olvasva kitalálni, hogy ha az olasz marad, Binotto lett volna az, aki távozik. Széles körben általános nézet az is, hogy Binotto kinevezése eredetileg a tavaly nyáron elhunyt Sergio Marchionnénak, a vörösök korábbi elnök-vezérigazgatójának terve volt. „Mindenki azt írta, [hogy Marchionne akarata szerint cselekedtünk], de fontos volt számunkra, hogy megőrizzük a versenycsapat technikai stabilitását, nem akartuk, hogy bármi megzavarja az istálló felépítését – mondta Ferrari. – A legfontosabb ennek a garantálása volt, amiben alapvető, hogy számíthatunk Binotto hatalmas szakértelmére."

Louis Camilleriről nem sokat hallani, mióta a Ferrari ügyvezetője lettForrás: CR2/Calloalbanese

Az F1-es szakíró Mark Hughes, és a jelenleg a Racefansnek dolgozó, szintén régóta a száguldó cirkuszban tevékenykedő Dieter Rencken is azt pedzegette, hogy Arrivabene távozásával nem értek véget a személycserék a Ferrari vezetésében, a Marchionne halála után kinevezett ügyvezető, a Philip Morristól érkező Louis C Camilleri napjai is meg lehetnek számlálva Maranellóban.

Az alelnök egy kicsit most lehűtötte a kedélyeket, és azzal magyarázta a gyakorlatilag kinevezése óta láthatatlan Camilleri eltűnését, hogy időre van szüksége.

„Időt kell adnunk neki ahhoz, hogy dolgozzon, mert csak nemrég érkezett a Ferrarihoz. Megvan a saját stílusa, ami különbözik Marchionnéétól, Sergio egyedi és utánozhatatlan" – mondta Piero Ferrari.

Egyelőre nem hivatalos Wehrlein érkezése

Az Autosport korábban kész tényként kezelte, hogy a Ferrari betöltötte a távozó Danyiil Kvjat és Antonio Giovinazzi által üresen hagyott fejlesztőpilótai ülések közül az egyiket, és megegyezett Pascal Wehrleinnal, aki már túl is van első munkanapján Maranellóban. Az ezen a hétvégén a Formula E marokkói futamán versenyző német pilóta a Racefansnek azonban úgy nyilatkozott, hogy „még semmi sincs megerősítve” ferraris szerepkörével kapcsolatban. A tavaly még a Mercedes harmadik számú pilótájaként a DTM-ben versenyző Wehrlein eközben azt is elhintette, hogy a Formula E mellett egy másik sorozatban is indulhat az idén, de még arról sem tudott több információval szolgálni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK