A Red Bull tudja, hogy a Hondával is büntetések várnak rájuk

Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj, Honda logo
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 05: Pierre Gasly of France and Scuderia Toro Rosso driving the (10) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda leaves the garage during practice for the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 5, 2018 in Suzuka. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X3V4CU5D2511 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Helmut Marko kijelentette, a csapatnál arra számítanak, hogy csak rajtbüntetésekkel tudják majd teljesíteni az idei szezont, de így is lelkesek a Honda fejlesztései láttán.

Nagy változás mellett döntött a Red Bull menedzsmentje, hiszen 12 évnyi együttműködés után az autóikat nem a Renault, hanem a Honda erőforrásai hajtják majd. Ez számos téren technikai és gazdasági előnyt jelent nekik, hiszen várhatóan rengeteg alkatrészt megosztanak majd a Toro Rossóval, de elsősorban azt várják, hogy az együttműködés révén ismét igazi élcsapattá válnak.

A Red Bull 2010 és 2013 vége között zsinórban négy egyéni és négy konstruktőri világbajnokságot nyert a Renault-val, még a V8-as motorok korában, az új turbókorszak 2014-es kezdete óta azonban csak néhány futamgyőzelemre futotta, tartósan nem tudtak a Mercedes, és általában a Ferrari kihívói sem lenni.

Tavaly még csak a Toro Rosso, az idén már a Red Bull is Honda-motorral megy majd Forrás: Peter Fox/Getty Images

A Hondától most azt várják, hogy végre igazi, gyári támogatást élveznek majd, és a Renault-nál erősebb motorral küzdhetnek majd az ellenfeleikkel. A franciák motorja az időmérőn körülbelül 80, a futamon 40 lóerővel gyengébb a riválisoknál, a Honda tavalyi utolsó változata állítólag már csak 30 lóerővel marad el, és az időmérőre extra teljesítménynövelést is ígértek.

A nagy léptékű fejlesztésnek azonban ára van a Honda eddig sem példás megbízhatósága terén.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója az Auto Motor und Sportnak kijelentette, az idei évben a világbajnoki címre hajtanak, de elismerte, hogy a megbízhatósági hiányosságok miatt az idén is rajtbüntetésekkel kell számolniuk.

Ha a középmezőny az idén is nagy hátrányban lesz, a rajtbüntetések miatti visszaesés kezelhető marad Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

„Öt motor bevetésére számítunk a szezon során – mondta Marko. – Ha valaki okosan használja a motorokat, a büntetés csak apró károkat okoz. A teljesítmény fontosabb” – szögezte le a veterán osztrák szakember.

Az F1-ben az idén is lényegében három erőforrást lehet büntetlenül felhasználni,

az első alkatrészcserék alkalmával az adott autó szinte biztosan a rajtrács végére kerül, később csak egyes részegységek cseréjével csökkenthető a hátra sorolás mértéke. Ez bizonyos pályákon súlyos hátrányt okoz, de akadnak helyszínek (például Spa), ahol jól lehet előzni, ezért a tervezhető rajtbüntetéseket a csapatok sokszor például a Belga Nagydíjra időzítik.