Vágólapra másolva!
Zak Brown már a teszteken is szeretne jobban szerepelni a tavaly látottaknál. Örül, hogy a Honda az F1-ben maradt, a McLarennek azonban szerinte a Renault jobb beszállító.

Az autót fejlesztő szakmai stáb alapos megújítása és a versenyzőpáros lecserélése után nagy várakozás előzi meg a McLarennél az idei szezont, mivel az új turbókorszak eddig katasztrofálisan alakult a számukra, de az istállónál továbbra is elszántan igyekeznek, hogy ismét fejlődő pályára állítsák az egykor szebb napokat is megélt alakulatot.

Ez lényegében tavaly is így volt, akkor azonban a korábbi motorszállító, a Honda eltanácsolása adta a megújulás lényegét, a teszteken viszont kiderült, hogy nem csupán a korábbi erőforrással volt gond, a Renault-motort sem tudták megfelelően hűteni, és egyéb téren is problémát okozott a megbízhatóság, valamint a teljesítmény is.

Tavaly nem indult jól a tesztelés Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport

A váratlan nehézségek következményeként Zak Brown szerezte meg a csapatfőnöki pozíciót, és azt ígérte, hogy a McLaren már a holtszezon és a tesztek során is másként csinál majd „bizonyos dolgokat” annak érdekében, hogy felkészültebben érkezzenek „nem csak a teljesítmény szempontjából, hanem tavaly a barcelonai teszt előtt sok megbízhatósági gondunk is volt.”

Brown szerint heti rendszerességgel érkeznek fejlesztések az új autójukhoz, és azt ígérte, hogy Ausztráliába a lehető legfejlettebb autójukkal utaznak majd.

„Részben azért is fejlesztettünk lassabban [2018-ban], mert megbízhatósági gondjaink voltak – mondta. – Nehézségeink adódtak a kerékanyával, a túlmelegedéssel, és ilyenkor nem a teljesítményre, hanem a megbízhatóságra kell összpontosítani. A csapat jó munkát végzett, mert a spanyolországi teszt után mindkét autónk pontot szerzett Ausztráliában. Most jobb helyzetben vagyunk a teljesítmény és a megbízhatóság terén is.”

A McLaren alapvetően megbízható volt a szezon során, de nem bizonyult gyorsnak Forrás: DPPI/Florent Gooden

Ez lesz a második szezon, amikor a Honda gyári támogatású erőforrásai helyett a McLaren a Renault ügyfélmotorjait használja. Sokak szerint ügyfélként nem lehet nyerni az F1-ben, de Brown kijelentette, nagyon elégedettek a Renault-val és a McLaren problémái „nem az erőforrással kapcsolatosak.”

– szögezte le. – A Honda továbbra is fejleszt, kiváló munkát végeznek, ez nem lep meg minket. Örülök, hogy még mindig a sportágban vannak, mert gondolom, házon belül ezen is elgondolkodtak. A Renault azt hiszem 4-5 dobogós hellyel és néhány futamgyőzelemmel zárt [a Red Bull révén], úgyhogy meggyőződésünk, hogy a helyes döntést hoztuk meg a hosszútávú jövőnk szempontjából. Most az a kihívás, hogy a pályán jobb versenyautónk legyen.”