A csapatutasítás Michael Schumacher és Rubens Barrichello 2002-es ausztriai esete óta lett igazán kényes téma a Forma-1-ben, de előtte is jelen volt, a száguldó cirkusz hőskorában nem volt ritka, hogy egy pilótának nem a helyezését, hanem egyenesen az autóját kellett futam közben átadnia a csapattársának. A legtöbb esetben a csapat hozza meg a végső döntést arról, ha valakinek el kell engednie a másikat, nem volt ez másként most sem.
A Mercedes úgy gondolta, hogy a Hamiltonhoz képest 110 pontos hátrányban levő Bottasnak már gyakorlatilag semmi esélye a vb-címre, hiszen az akkor hátralevő versenyeken 150 pontot lehetett még szerezni összesen.
„Az évnek erre a szakaszára az lett a csapat hozzáállása, hogy »mindent meg fogunk tenni, hogy biztosra menjünk, Lewis már olyan messze van előtted, hogy nem tudod utolérni, most el kell kezdenünk őt támogatni azért, hogy biztosan megszerezzük mindkét bajnoki címet.«” – nyilatkozta Hamilton, vázolva, hogy mit mondhatott a Mercedes Bottasnak.
Sem én, sem Valtteri nem mondunk olyat, hogy »meg akarjuk cserélni a két autó sorrendjét.« A pályán szeretnénk kiérdemelni a helyezésünket,
és versenyezni akarunk érte. Valtteri gyorsabb volt azon a hétvégén és megérdemelte [volna] a győzelmet."