Társoldalunk:

A nézőszámok terén a Magyar Nagydíj az élmezőnybe került

2018.12.22. 09:40

Összesítést készített a Liberty Media az idei F1-es nagydíjak helyszíni nézőszámairól és a legtöbb összevetésben a Magyar Nagydíj is a legjobbak közé került.

A versenyek promóterei által közölt adatok felhasználásával készített összesítést a nagydíjhétvégék helyszíni nézőszámairól a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media. A jogtulajdonos szerint az idei 21 rendezvény alkalmával összesen 4.093.305 fő látogatott ki a pályákra legalább egy versenyhétvége alkalmával, vagyis átlagosan 194.919 nézője volt a fordulóknak.

A 21 fordulóból álló világbajnokság során hét helyszín akadt, ami 200.000 főnél nagyobb helyszíni nézőszámot produkált, köztük a 7. helyezett Magyar Nagydíj összesen 210 ezer fős összesítéssel. A listát a Brit Nagydíj vezeti 340 ezer nézővel, majd Mexikó (334.946), Ausztrália (295 ezer), az USA (263.160), Szingapúr (263 ezer), Belgium (250 ezer) és a Hungaroring jön.

Sok szurkoló jön a Magyar Nagydíjra és jól is érzik magukatForrás: MTI/Balogh Zoltán

A Magyar Nagydíj tehát a versenyhétvégék összesített látogatottsága terén az első harmadba tartozik, egyben átlagon felüli nézőszámot produkált, és ez a vasárnapi létszám terén is javult a helyzet, mivel a Hungaroringre a tavalyinál 10,1%-kal többen látogattak ki. Pontos értéket itt nem közöltek, de az átlagos vasárnapi közönség 81.093 fő volt.

A futamokra Nagy-Britanniában, Mexikóban és az USA-ban voltak a legtöbben kíváncsiak, 140 és 111 ezer fő közötti nézőszámokkal. 

A két visszatérő GP-re, Francia- és a Német Nagydíjra összesen 315 ezren váltottak jegyet, 150 és 165 ezer fős arányban, mindkét érték túlszárnyalja az idei szezonra elhagyott Malajziai Nagydíj 2017-es 111 ezer fős hétvégi közönségét. A Liberty Media számítása szerint az idei növekedés a nézőszámok terén 7,83%-os volt.

Ausztria a legkedveltebb versenyek között vanForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A Forma-1-et működtető szervezet elégedettségi felmérést is készített a 21 fordulós világbajnokság 16 állomásánál, a Netfluential közreműködésével 50 ezer főt kérdeztek meg, 100 mélyinterjút készítettek és egy speciális applikáción keresztül 300 kommentet is kaptak a szurkolók nagydíjak látogatása előtti, és azutáni tapasztalatairól.

A Magyar Nagydíj kapcsán pontos adatot nem közöltek, de 4-14% közé tehető a javulás a közönség elégedettségi mutatója terén az előző évhez képest.

A szurkolók a Brit Nagydíj hétvégéjét élvezték a legjobban (90%-os elégedettség), de 85%-ot ért el az Osztrák Nagydíj is, e két futam a Belga-, az Olasz-, és a Magyar Nagydíjhoz hasonlóan nagyot ugrott az elégedettség terén. A tavalyinál 3%-kal többen, összesen 65% vélte úgy, hogy az F1 megéri a pénzt, e téren a Red Bull Ring ugrott nagyot plusz 25%-kal, de Monza is előrelépett 11%-ot, Spa pedig 8%-ot.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK