A Ferrari közel állhat a Le Mans-i visszatéréshez

Forma-1, Ferrari, Le Mans
61 COMPANC Luis Perez (ARG) COICI Marco (ITA) VENTURI Mirko (ITA) Ferrari F458 Italia Lmgte Am Team Af Corse , action during the 2014 the 24 Hours of Le Mans from June 13th to the 15th 2014, at Le Mans circuit, France. Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, hogy a Ferrari komolyan gondolja, hogy beszáll a sportautó-világbajnokságba (WEC) az új szabályrendszer életbe lépése után.

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Ferrari fontolgatja, hogy hosszú idő után újra gyári csapattal vegyen részt a sportautó-világbajnokságban (WEC), miután annak 2020-ban bevezetésre kerülő új szabályrendszere vonzó lehet a számára. Sokan akkor kételkedve fogadták a pletykákat, amelyeket az szült, hogy a vörösök részt vettek az új formula kialakításáról szóló tárgyalásokban, azt azonban nem árulták el, hogy érdekli-e őket a beszállás a sorozatba. Az LMP1-et felváltó géposztályt az teheti vonzóvá az autógyáraknak, hogy csökkennek a költségek, valamint az autók alapjául az utcai hipersportkocsik szolgálhatnak, amelyeket így a közönség is jobban azonosíthat az egyes gyártókkal.

A Ferrari jó ideje nem szólhat bele az összetett elsőségbe Le Mans-ban Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Ferrari hosszú és sikeres múltra tekinthet vissza a sportautózásban, egy ideje azonban már csak a GT-kategóriákban indul Le Mans-ban.

Könnyen lehet, hogy ez hamarosan változhat, a Racer értesülései szerint ugyanis a maranellóiak hamarosan bejelenthetik, hogy teljes szezont futnak a WEC-ben az új szabályok bevezetése után.

Több, az olasz gyártóhoz közel álló ipari forrás azt mondta a lapnak, hogy a Ferrari a 2020/21-es szezontól életbe lépő szabályrendszer második idényére, azaz a 2021/22-es szezonra tervezi a belépést.

A vörösök aktív részesei voltak az új szabályok kialakításának, a hírek szerint a végső döntéssel pedig azért várnak, hogy azokkal valóban a várt költségeken belül maradva tudnak-e indulni a sorozatban.

Fontos pont, hogy a Ferrari gyári istállóként térne vissza, jelenleg a GTE Pro-programot ugyanis az AF Corse működteti.

A vörösöknek három szempont, a hibrid meghajtás, az utcai sportautókkal való összeegyeztethetőség, valamint a globális jelenlét (Le Mans-t is beleértve) lehetősége visszafogott költségek között jelenti az új szabályrendszer fő vonzerejét. Utóbbiak a Toyota, az Audi és a Porsche 2014-től 2017-ig tartó hármas versengése közben az egekbe szöktek.

A Ferrarinak fontos, hogy külsőleg is azonosítható legyen a WEC-ben induló autó az utcai változattal Forrás: DPPI/Antonin Vincent

A Ferrari részvételének idén tavaszi belengetését sokan Sergio Marchionne, a gyártó nyáron elhunyt elnök-vezérigazgatója által a Liberty Media felé küldött hadüzenetként értelmezték, mondván az olaszok így akarják elérni, hogy a Forma-1-ben 2021-től nekik kedvező szabályok lépjenek életbe.

Amennyiben már azt hadüzenetnek tekintjük, a mostani fejlemények jelentik a figyelmeztető lövést, a WEC új szabályainak 2020/21-es bevezetése ugyanis szinte teljesen egybeesik az F1 új reguláinak életbe lépésével.

A vörösök nem véletlenül tűzték ki állítólag a 2021/22-es szezont a beszállásra, egyrészt az első év még amolyan átmenet lehet (a korlátozott számú új résztvevő mellett a jelenlegi LMP1-es nem hibrid prototípusokkal tölthetik fel a mezőnyt), másrészt addig képet kapnak arról is, hogy milyen lesz a Forma-1 új korszaka 2021-től. A Ferrari mellett a Toyota, a Glickenhaus, a McLaren, az Aston Martin, és még legalább egy magas szintű gyártó kötelezheti el magát a WEC mellett.