Társoldalunk:

Wolff megbékélt a glóriával, de szebb megoldást szeretne

2018.12.12. 18:13

A Mercedes csapatfőnöke kijelentette, továbbra sem tetszik neki a glória az F1-es autókon, de mivel az eszköz hasznosnak bizonyult, már örül, hogy kötelezővé tették.

Láncfűrésszel vágta volna le a Mercedesről az idei szezontól kötelezővé tett glóriát Toto Wolff, de az osztrák csapatfőnök az FIA díjkiosztó gáláján már megengedőbb volt a fejvédő szerkezettel kapcsolatban. Kijelentette, továbbra sem tetszik neki, ahogy a keret kinéz, de megbékélt már azzal, hogy szükség van rá.

„Remélem, hogy találunk majd egy megoldást, ami jól néz ki. Nagyon kedvelem Charles [Leclerc-t], fiatal, feltörekvő versenyző, aki megérdemli, hogy a Forma-1-ben van. Nem bocsátottam volna meg magamnak, ha a glória ellen szavaztam volna, és egy súlyos baleset esetleg katasztrofális végkifejlettel járt volna” – utalt Leclerc és Fernando Alonso belgiumi balesetére.

Veszélyes helyzet volt, ahogy Alonso átrepült Leclerc autójánForrás: AFP/John Thys

„Noha esztétikai szempontból nekem nem tetszik a látvány, szerintem a kezdeményezés szuper, és igazolta a szükségét. Örülök, hogy Jean [Todt] keresztülvitte, és ők sem vágták le láncfűrésszel a szezon elején” – viccelődött Wolff a sajtótájékoztatón, majd hozzátette, szerinte a megfelelő kompromisszumra lenne szükség a szépség és a biztonság között.

Személy szerint nekem a vadászgépek zárt fülkéi tetszenek. A csapatoknak az FIA-val és a kereskedelmi jogok tulajdonosával olyan megoldást kell találni, ami jól néz ki, és életeket is ment.”

Az FIA korábban több megoldást is tesztelt, de végül a legrondább, a glória került ki győztesen. A cseppformájú, zárt fülkék a mentést és esőben a kilátást zavarták volna, a félig zárt „aero szélvédő” pedig nem lett volna elég merev. Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója szerint az IndyCar által is tesztelt szélvédő alig ért volna valamit Leclerc esetében.

A szélvédőt a Red Bull tesztelte isForrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

„A spái balesetnél azt láttuk, hogy az IndyCar által is kipróbált eszköz valószínűleg nem lett volna olyan hatékony, csupán körülbelül a glória által kínált biztonság 10%-át nyújtotta volna” – összegzett Whiting. Az Autosport kérdésére Adam Baker, az FIA biztonsági igazgatója elárulta,

a glória következő generációját beledolgozzák a 2021-ben esedékes új F1-es szabályokba. 

„Fontos, hogy a glória kulcsfontosságú elem az autó koncepciójában, már a kezdetektől fogva. Ez lehetővé teszi, hogy valódi strukturális integráció valósuljon meg, és olyan forma alakuljon ki, ami vizuális szempontból beépül az autó profiljába.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK