Verstappen: Soha nem akartam lejáratni a Renault-t

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 24: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares to drive in the garage during final practice for the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at Yas Marina Circuit on November 24, 2018 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XM2S3E2S1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Max Verstappen és a Renault kapcsolata az utóbbi években közel sem volt felhőtlen, most pedig, hogy már vége, a holland pilóta elmondta, nem a franciák befeketítése vezérelte a folyamatos kritizálás alatt.

Az Abu-dzabi szezonzáróval befejeződött a Red Bull és a Renault 2007 óta tartó házassága, amely a közös világbajnoki címek után először romlásnak indult, majd zuhanórepülésbe váltva az idei szezonra mélypontra került. Az energiaitalosok a hibrid-éra kezdetén is nyílt kritikával illették a franciákat, a motorjaikat is átnevezték, majd jött a Renault gyári csapatának újjáélesztése, ami egyben a két fél közös jövőjét is megpecsételte. A szakítás az idén nyáron következett be, ez azonban nem gátolta meg Christian Horner csapatfőnököt, Helmut Marko tanácsadót és Max Verstappent abban, hogy ahol csak tud, a szezon második felében is rúgjon egyet a motorpartnerbe. Verstappen a saját honlapjának adott interjúban kifejtette, hogy a sorozatos kritikákat építő jellegűnek szánta.

Verstappen nem azért kritizált, hogy bántsa a Renault-t Forrás: 2018 Getty Images/Mark Thompson

Mivel Daniel Ricciardo a nyári szünet elején aláírt a Renault gyári csapatához, az idény második felében gyakorlatilag semmilyen kritikus megjegyzést nem ejtett a franciák erőforrásaira, jóllehet addig sem ő volt az, aki élesen bírálta a Red Bull partnerét.

Verstappen ezzel szemben egyetlen alkalmat sem szalasztott el arra, hogy odaszúrjon a Renault-nak, de mint azt most elmondta, ezzel nem bántani akarta a gyártót.

„Soha nem állt szándékomban lejáratni a Renault-t, jobbá akartam őket tenni – mondta a holland. – Már a Hondával állunk szerződésben, de ha jövőre is a Renault-val folytattuk volna, akkor is azt szeretném, hogy fejlődjünk."

Verstappen utolsó Renault-val közös futamát a dobogón zárta Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Verstappen stílusa sokszor kimondottan nyers, ezt azonban el kell fogadnia annak, aki a fiatal holland pilótával dolgozik.

Az ötszörös futamgyőztes a Coubertin báró, a modern olimpiai eszme atyjának tulajdonított szavakat hozta fel példának,

amelyek úgy szólnak, hogy „az olimpián nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos ... A lényeg nem a győzelem, hanem a küzdelem maga."

„Egyszerűen világosan fogalmazom meg a mondanivalómat. Azt is mondhatnám, hogy ne törjék össze magukat, de én nem ilyen vagyok. Valami mindig lehet és kell is jobb legyen, mindig teljes elkötelezettséget akarok.

Nyerni akarok, emiatt pedig minden félnek elkötelezettnek kell lennie."

A Honda a Toro Rossóval igyekezett felkészülni a Red Bull-lal közös első idényére Forrás: Peter Fox/Getty Images

Ami a Hondát illeti, a japánok az idei szezonban sem váltották meg a világot a Toro Rossóval, a helyezésük azonban csalóka, mivel az idény nagy részét arra áldozták, hogy a Red Bullnak fejlesszenek.

Verstappen ennek megfelelően eddig egyszer sem fogalmazott meg túlzó elvárásokat velük szemben, a Renault-val ellentétben a Honda úgy tűnik, egyelőre részesül a holland pilóta türelmében.

„Remélhetőleg hosszan tartó együttműködés lesz, ugyanakkor nem várom, hogy minden elsőre simán fog működni, azt hiszem, ilyesmire nem is lehet számítani – nyilatkozta Verstappen. – Mindig is koncentrált leszek, de hinni is kell a projektben és türelmesnek kell lenni.

ami már önmagában előrelépést jelent a bajnokság szempontjából. Nem feltétlenül van szükség a legjobb autóra."