Vágólapra másolva!
Paddy Lowe szerint az aerodinamikát érintő szabályváltozás sokkal nagyobb hatású lesz, mint az üzemanyagszint megemelése.

Az aerodinamikát érintő szabályok megváltoztatásával próbálja izgalmasabbá tenni a versenyeket a 2019-es szezontól a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media, és a szankcionáló testület, az FIA. A módosítások közül a leglényegesebb, hogy szélesebb és az ideinél egyszerűbb lesz az első szárny, valamint magasabbra kerül a hátsó szárny is.

Ezek révén a szabályalkotók azt remélik, hogy az autók körül kevésbé áramlik majd a levegő, a turbulencia inkább a hátulról érkező autók fölött keletkezik majd, így a támadó közelebbről üldözheti majd az elöl lévő autót. Az élcsapatok, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes menedzsmentjei azonban úgy vélik, a terv elbukik, mert a veszteségeket kompenzálni tudják majd a következő szezonra.

A Williams a Hungaroringen kipróbálta a 2019-es szárnyak prototípusát Forrás: Hungaroring

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban úgy véli, a szabálymódosítások rejtenek magukban kockázatot, és szerinte akár az idei sereghajtó Williams is kitalálhat valamit, ami az élmezőnybe emeli majd a csapatot. Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója szerint azonban nem szabad alábecsülni a szabályváltozások súlyát.

Lowe ezzel arra utalt, hogy jövőre az idei 105 kg helyett 110 kg-nyi üzemanyagot használhatnak majd a pilóták a versenytáv során, de a brit szakember véleménye az, hogy ez „semmit sem befolyásol majd. Az ember észszerű [mennyiségű] üzemanyagot rak az autóba a versenyre. Ez mindig is így volt, és némi spórolásra mindig szükség van.”

A Force India is próbálkozott az új szárnymérettel Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

A brit szakember úgy véli, a pilótáknak az üzemanyag helyett inkább a gumik miatt van nagyobb szükségük van a spórolásra, ez csak kivételes esetekben alakul másként. Sokkal fontosabbnak tartja, hogy a csapatok semlegesíteni tudják-e a szárnyak átalakításából fakadó hátrányokat. Lowe szerint mindenki ezen dolgozik a tél során.

A Williams számára rossz hír lehet, hogy a Toro Rosso csapatfőnöke szerint a következő szezonra a csapatok visszanyerik a veszteségeiket, és ha igazat mondanak, akkor a grove-i istálló továbbra is nagy kihívással néz szembe, mivel az idén történetük egyik leggyengébb szezonját teljesítették, jövőre pedig az F2 bajnoka, George Russell és a sérülése után visszatérő Robert Kubica révén kellene elmozdulniuk az utolsó helyről.