Társoldalunk:

Mercedes: Jövőre bárki az ellenfelünk lehet

2018.12.08. 18:20

Toto Wolff a radikális, 2009-es szabályváltozásokhoz hasonlította a következő szezont, úgy véli, az idei 2. helyezett Ferrari, és a 10. helyen rangsorolt Williams is az ellenfelük lehet.

Óvatosan tekint a következő szezon elé Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. Noha istállója 2014 óta mindent megnyer a Forma-1-ben, a következő szezon előtt újabb szabályváltozások várhatók, amelyek az autók újratervezésére kényszerítik a csapatokat, így akár a sorrend felborulása is elképzelhető.

„Szerintem a szabályváltosáokkal bármi lehetséges – nyilatkozta Wolff az FIA szentpétervári díjátadója előtt. – Majdnem olyan a helyzet, mint amikor 2009-ben a Brawn [GP] rájött a dupla diffúzorra. Úgy gondolom, lehetnek istállók, amelyek kiskapukat találnak, amiket más nem szúrt ki, és ez előnyt jelenthet nekik.”

A Mercedes jövőre is favorit leszForrás: AFP/Andrej Isakovic

„Mindenkit komolyan veszünk: Legyen az a Ferrari, ami a 2. helyen zárt az idén vagy a Williams, ami a 10. lett. Bárki megjelenhet egy autóval, ami túlteljesíti a miénket. Minden csapatot tisztelünk, és az általuk befektetett erőfeszítéseket is. Mindannyiukat ellenfélnek tekintjük” – mondta az osztrák szakember, aki figyelmeztetett, jövőre ismét nulla pontról kell indulniuk.

Jövőre még az ideinél is nagyobb kihívás vár ránk. Jó hangulatban vagyunk, [sikeresek] lehetünk, de elmondhatom, a Ferrari, a Red Bull és a többiek is mindent megtesznek majd, hogy megállítsanak minket.” 

Noha a sorrend felborulását elképzelhetőnek tartja, Wolff arra nem számít, hogy az előzés sokkal könnyebb lesz jövőre, ezzel lényegében egyetért a Red Bull és a Ferrari előrejelzéseivel. Szponzoruk,  a Hewlett Packard Enterprise rendezvényén rámutatott, az aerodinamika okolható a helyzet miatt, hiszen alacsonyabb géposztályokban könnyebb közel maradni az elöl lévő autóhoz. 

Most [a szabályalkotók] célja, hogy kissé visszavegyenek az aerodinamikából, és a légáramlatokat ne az autó körül vezessék, mert így egy nagy lyukat hoznak létre az autó mögött, ami rossz 

– magyarázta Wolff. – Inkább fölötte próbálják ezt kialakítani. Nekik viszont a csapatoknál dolgozó, összesen kétezer aerodinamikai szakemberrel kell megküzdeniük, és szerintem mi már most rájöttünk, hogyan tereljük ismét az autó köré a levegőt. Nem lesz borzasztó nagy változás.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK