Társoldalunk:

F1-versenyigazgató: Nem következetlenek a büntetések

2018.11.28. 10:29

Charlie Whiting védelmébe vette az F1-es sportfelügyelőket, szerinte könnyű azt mondani, hogy össze-vissza ítélkeznek, de ezt bizonyítani annál nehezebb.

Gyakran bírálat éri az F1-es sportfelügyelőket a versenyszituációk megítélése és a büntetések kiosztása miatt, a legtöbbször azt kérik számon rajtuk, hogy a büntetések nem elég következetesek, vagyis hasonló kihágásokért különböző a megtorlás.

Az F1-es nagydíjakon három fős sportfelügyelői testület dolgozik, minden alkalommal más tagokkal, de vannak visszatérő személyiségek. A panelnek az FIA F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting nem tagja, de az Abu-dzabi Nagydíjon védelmébe vette a sportfelügyelőket.

Ocon és Verstappen balesete is egyértelműnek tűnt, de nem volt azForrás: Lars Baron/Getty Images

„Nem hiszem, hogy lennének feltűnő következetlenségek. Általában amikor az emberek felkeresnek ilyen véleménnyel, felkérem őket, hogy mutassanak két esetet, amikor nem voltak következetesek a döntések. Megvizsgáljuk az eseteket, de amiket néhányan egyforma eseteknek gondolnak, általában eléggé különbözők. Ilyenkor jön az alapos elemzés” – mondta a C More Max műsorában.  

Pár évvel ezelőtt néhány csapat megkeresett minket a stratégiai munkacsoporton keresztül, hogy van egy egész listájuk következetlen döntésekről, 13-at emeltek ki  

– elevenítette fel Whiting. – Nagyon alaposan megvizsgáltuk, és megállapítottuk, hogy csak két esetben lehetett ezt kijelenteni, a többi egyáltalán nem volt következetlen. A következetlenséget könnyű mondani, de nehéz bizonyítani. A sportfelügyelők is emberek, nem gépek. Néha előfordul, hogy dolgokat másként látnak.”

Whiting a Belga Nagydíj előttForrás: DPPI/Dppi

„Próbáljuk a lehető legtöbb információt nyújtani a számukra az elmúlt 5 év során történt incidensekről, kategorizálva, úgyhogy nagyon gyorsan át tudják tekinteni, meg tudják nézni, milyen büntetést szabtak ki. Könnyen le lehet vonni a következtetést [hogy a döntések nem következetesek], de nem hinném, hogy ez fair lenne.”

Az FIA nem csak az F1-ben, hanem a felügyeletük alá tartozó összes bajnokságban kielemzi a fontos eseteket, 

így Sophia Flörsch makaói horrorbukását is vizsgálják, de Whiting Abu-Dzabiban azt mondta, valószínűleg nem lesz szükség gyökeres átépítésre a pályán, mindössze néhány biztonsági fejlesztést terveznek egyeztetni a helyi kormányzattal. Arra sem akart kitérni, hogy mi lett volna a glória szerepe az esetnél, ha lett volna, de a 2019-es F3-as autón már szerepel a sokat bírált fejlesztés.   

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK