Társoldalunk:

McLaren: Bosszantó, de muszáj volt elküldeni a Hondát

2018.11.28. 13:04

Túl későn jöttek rá, hogy milyen gyenge az idei autójuk, de a következőnek már lesz gazdája. Az elnök nem bánta meg a Honda lecserélését sem.

Arcpirítóan sikerült a 2018-as szezon a McLaren számára, mivel mindkét Renault-motort használó ellenfelüktől alaposan kikaptak, a dobogós helyek közelébe sem jutottak, sőt, a szezon második felében már azért küzdöttek a Williamsszel, hogy az időmérőkön ne az utolsó helyeken zárjanak.

A wokingi istálló a 2017-es szezon végén lecserélte a gyári támogatású Honda erőforrásokat a Renault ügyfélmotorjaira, ezzel pénzügyi forrásoktól is elestek, de a csapatot működtető vállalatcsoport elnöke, Sheikh Mohammed bin Essa Al Khalifa szerint ez szükséges rossz volt.  

A McLaren a 6. lett a konstruktőri világbajnokságban, de ez nagyrészt Alonsónak köszönhetőForrás: AFP/2018 Getty Images/Dan Istitene

„Egyrészt ez bosszantó volt, másrészt elkötelezettek vagyunk az irány mellett, amerre tartunk, és a ránk váró változások iránt – nyilatkozta a BBC-nek. – Óriási tisztelettel viszonyulok a Hondához, de a kapcsolatunk már nem működött, ezért civilizáltan megtárgyaltuk a helyzetet, és úgy döntöttünk, hogy elválnak az útjaink.”

Az elnök a McLaren helyzetét látva hozzátette: „Frusztráló, mert a versenyzésért dobog a szívünk, de ezen egyszerűen túl kell jutnunk.” 

A McLaren az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon még jól szerepelt, a Bahreini Nagydíjon viszont a tulajdonos hazai versenyén már pironkodniuk kellett, meg is kezdődött az elbocsátási hullám, amelynek részeként Tim Goss technikai igazgató és Matt Morris mérnökigazgató, majd Eric Boullier versenyigazgató is távozott a csapattól.

A csapatfőnök és az elnökForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

„Meggyőződésünk, hogy tudjuk, miért nem voltunk képesek fejleszteni az idei autót. Alapvető probléma volt, de szerintünk, rájöttünk. Azt nem tudom, hogy fel akarjuk-e fedni, hogy mire jutottunk és miért, de megtettük a szükséges lépéseket, és a jövő évi autó fejlesztése segített megérteni, hogy mit rontottunk el.”

Az elnök szerint csak a nyári szünet után tisztult le, hogy mi az igazi gondjuk, „ha már áprilisban rájövünk, akkor építünk B autót, de már túl késő volt.”

Zak Brown, a McLaren nyáron kinevezett csapatfőnöke szerint eddig az is nehézséget okozott, hogy a szervezetben nem volt gazdája a fejlesztésnek, de a visszahívott Pat Fry és Andrea Stella révén már nem ez a helyzet. „Nem volt világos iránymutatás. Most már letisztultabb az autó tervezésének és fejlesztésének menete. Aztán, amikor James [Key] csatlakozik hozzánk technikai igazgatóként, akkor nagyon egyértelmű lesz.” 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK