Az Abu-dzabi Nagydíjon megfordult a Red Bull versenyzőinek sorrendje a rajtfelálláshoz képest, a papíron rosszabbnak tűnő taktikát követő Max Verstappen állhatott dobogóra Daniel Ricciardót megelőzve.
Pedig a hiperlágy gumin induló holland versenye pocsékul kezdődött a gyenge rajttal. "A motor mintha biztonsági üzemmódba kapcsolt volna" – mondta a visszaeséséről a 10. helyre. A gyengébb autók leküzdése után Daniel Ricciardót annak köszönhetően előzte meg, hogy jóval korábban cserélt nála gumit, a szenvedő Valtteri Bottast pedig mindketten a pályán hagyták le.
Az utolsó körökben azonban meggyűlt a baja a látással a jövő évi csapattársa, Pierre Gasly autójából kiömlő olaj miatt. "Már elhasználtam az összes fóliát, és annyi olaj volt a sisakrostélyon, hogy
úgy éreztem, mintha ködben vezetnék! Borzalmas volt.
– mondta. – Kérdezgetnem kellett a csapatot, hogy hol van Daniel, mert semmit sem látok a tükörben."
A győztes Lewis Hamilton 48 kört tett meg a kerékcseréje után, de Sebastian Vettel 40 és Verstappen 38 körös második etapja is közel duplája volt Ricciardo 22-jének.
Az ausztrál mégsem tudta kihasználni az előnyét a gumikkal, mert azok a többi autón nem amortizálódtak le.
Úgy érzi, nem nagyon volt más lehetőségük, mint a későre tolt bokszkiállás.
"Nem tudom, mi egyéb választásunk lett volna. Nem hiszem, hogy sok opciónk volt – jelentette ki. – Nyilván jöhettem volna korábban a bokszba, hogy megtartsam a pozícióm a pályán. Ezt mindig nehéz megállapítani."
Lewis nagyon korán cserélt kereket, és szerintem senki sem gondolta, hogy ilyen erős tempóval megy el a célig.
"Nem sokat tehettem. Az etap elején megvolt a tempóelőnyöm, de utána hamar visszaestem. Nem voltam elég gyors."
Ricciardónak ez volt az utolsó versenye a Red Bullnál.