Társoldalunk:

Ricciardo minél hamarabb átugraná a két Ferrarit

2018.11.24. 18:33

Csak az ötödik és a hatodik helyet szerezte meg a Red Bull az Abu-dzabi Nagydíj időmérőjén, ennek ellenére mindkét pilóta magabiztos, hogy a versenyen a dobogóért harcolhat.

Első ránézésre nem lehet elégedett a Red Bull, ugyanis a topcsapatok közül az utolsó helyen zárta az időmérőt, az energiaitalosok ennek ellenére bizakodnak abban, hogy a jó versenytempójuk ismét kifizetődik a futamon. Max Verstappen úgy véli, ezúttal nem lesz olyan könnyű dolga, mint Brazíliában, Abu-dzabiban ugyanis jóval nehezebb előzni, de akárcsak Daniel Ricciardo, ő is a gumikezelésben bízik, a papíron hátránynak számító hiperlágyas első etapjából pedig akár előnyt is kovácsolhat.

Ricciardo utolsó red bullos időmérőjén legyőzte Verstappent - Galéria!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Ricciardo utolsó Red Bull-színekben teljesített időmérőjén legyőzte csapattársát, a teljes szezont tekintve azonban így is vastagon kikapott tőle.

Az ausztrál pilóta edzése könnyedén sokkal rosszabbul is alakulhatott volna, a csapat azonban kockáztatott a Q2-ben, ami végül bejött nekik.

„Ma gyorsak voltunk, jól szórakoztam, valójában ez egy élvezetes időmérő volt – mondta Ricciardo. – Azt hittem, hogy elkaphatom Kimit a negyedik helyért, de fél tizeddel éppen, hogy megelőzött. Boldogabb lennék a negyedik hellyel, ugyanakkor a célunkat elértük, ultralággyal jutottunk tovább a Q2-ből. Nagyon szoros volt, a tizedik helyen álltam, majd a csapat meghozta a döntést, hogy szakítsam félbe [az ultralágyas] körömet, ami éppen, hogy bejött."

Ricciardo amondó, hogy a Red Bull harcban lesz a dobogós helyekért, ehhez azonban minél hamarabb át kell hámoznia magát a Ferrarikon. „Az első Q3-as köröm jó volt, szoros volt az állás, de a Ferrari és a Mercedes is javított. Az ötödik és a hatodik hely papíron nem tűnik különlegesnek, de kicsik a különbségek és versenyképesek vagyunk. Jó a versenytempónk, remélhetőleg a gumikopásunk kisebb lesz a Ferrariénál és a Mercedesénél, és nyomást helyezhetünk rájuk. A két Ferrari hátulját fogom bámulni a rajtrácson, ők állnak köztem és a dobogó között, úgyhogy megpróbálok olyan gyorsan eléjük kerülni, amilyen gyorsan csak lehet. Az egész hétvégén jó volt az autónk, különösen az utolsó szektorban, úgyhogy harcban leszünk a dobogóért."

Verstappen a gumikezeléssel és autó egyensúlyával sem volt kibékülve - Galéria!Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Max Verstappen nem csak azért lehet csalódott, mert kikapott csapattársától és nem tudta megfelelően menedzselni a gumikat, hanem azért is, mert az eredeti tervvel ellentétben kénytelen a hiperlágy gumikon rajtolni. „Nem vagyok túlságosan boldog a mai időmérővel – nyilatkozta a holland pilóta. – Az első Q3-as köröm után tudtam, hogy lejjebb kell vinnünk a gumik hőmérsékletét, ha javítani akarunk a tapadáson. Megpróbáltuk ezt az utolsó körömre, de még mindig túl magas volt a hőmérséklet, ezért félbehagytam a körömet, mert csak össze-vissza csúszkáltam, különösen az utolsó szektorban. Az autó egyensúlya nem volt olyan jó, mint a korábbi időmérők során, nem tudtam kihozni a körből, amit szerettem volna."

A látszólagos gumihátrány ellenére Verstappen lehet az, aki megkavarhatja a taktikát az élmezőnyben. „Az eredeti terv nem az volt, hogy a hiperlágyon rajtolunk, de érdekes lehet. Az, hogy a többiektől eltérő keveréken vagyunk, segíthet. Az előzés elég trükkös itt, semmiképpen sem annyira egyszerű, mint Brazíliában. A stratégiára és egy kis szerencsére is szükség lesz, ha az élre akarunk kerülni. A versenytempónk jó, mindent megteszek, hogy dobogóra álljak."

Verstappen az autójával is küzdött az időmérőn - Galéria!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Christian Horner csapatfőnök is izgalmas dolgokat remél abból, hogy csapaton belül eltérő taktikával versenyeznek. „Daniel erős időmérőt futott azzal, hogy az ultralágyon jutott tovább a Q2-ből, Max sajnos nem ment jó kört ezen a keveréken, ezért hiperlágyakra váltott. A harmadik sorból indulunk két eltérő keveréken, ami stratégiailag érdekes lehet. A Q3-ban sajnos nem tudtunk versenyre kelni a Ferrari és a Mercedes motorüzemmódjával."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK