Hamilton visszahozta az 1-es rajtszámot az F1-be

Forma-1, Abu-Dzabi Nagydíj, Lewis Hamilton
Mercedes' British driver Lewis Hamilton steers his car during the first practice session at the Yas Marina circuit on November 23, 2018, in Abu Dhabi, ahead of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix. (Photo by GIUSEPPE CACACE / AFP)
Vágólapra másolva!
Négy év után látható ismét a világbajnoknak járó rajtszám, miután Hamilton kivételesen ezzel indul a szezonzárón. A pénteki edzés után dől el, mi lesz a rakoncátlankodó motorjával.

A 2014-es szezon óta állandó rajtszámmal versenyeznek a pilóták, nem a csapatuk előző évi helyezésétől függ a számok kiosztása. Az 1-est a világbajnoki címvédőnek tartják fent, de azt utoljára Sebastian Vettel használta 2014-ben, Lewis Hamilton kitartott a 44 mellett, Nico Rosberg pedig azonnal visszavonult a bajnoki cím megszerzése után.

Hamilton viszont úgy döntött, hogy

Abu-Dzabiban felhelyezi az 1-es számot az autó orrára

– jóllehet, a hivatalos nevezési listán még mindig a 44-essel szerepel, és ez a szám látható a motorborításon is. Hamilton korábban csak 2009-ben, a McLaren színeiben indult 1-es rajtszámmal.

Hamilton az Abu-dzabi Nagydíj első edzésén Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Amikor arról kérdezték a csütörtöki sajtótájékoztatón, hova rangsorolja vb-címei között az ideit, azt felelte, nem jó a memóriája, nem gondolkodott ezen. "Úgy érzem, ez volt az egyik legjobb évem az ellenfeleket és a versenyképesslgünket és a teljesítményünket tekintve" – mondta.

A szezont igyekszik erősen zárni, de ebben akadályozhatja a betegeskedő motorja, amely a Brazil Nagydíjon sérült meg, és voltak olyan pillanatok, amikor úgy tűnt, azt a versenyt nem is tudja befejezni. A Mercedes mérnökei a beállítások módosításával ezt elkerülték, és a szabályok keretein belül

további változtatásokat hajtottak végre az egységen, hogy Abu-Dzabiban ne legyen gond vele.

A csapat a pénteki edzésnap adataiból dönti el, hogy szombatra megtartják-e ezt a motort, vagy egy másikat szerelnek be helyette. A Mercedes egyik szóvivője azt mondta, a probléma a beömlő rendszerből eredt, ami egyenetlen égést okozott.