Társoldalunk:

Kiderült, mitől volt annyira lassú Vettel a Brazil Nagydíjon

2018.11.12. 16:57

Sebastian Vettelnek a Brazil Nagydíj első körétől kezdve nehezen vezethető volt az autója, csapattársa elengedését azonban nem élte meg tragédiaként, még örült is neki.

Sebastian Vettel és a Ferrari versenye közel sem úgy alakult, ahogyan azt az időmérő után gondolták. A négyszeres világbajnok az előzetesen kedvezőbbnek tartott gumikeveréken kezdhette meg a versenyt, de már a rajtnál pozíciót veszített, később pedig csapattársa és a két Red Bull is megelőzte. Mint utólag kiderült, Vettel a teljes verseny alatt az autójával küszködött, ami egy szenzorprobléma miatt nehezebben vezethető volt az ideálisnál. Saját eredményét tízes skálán egyesnek értékelte, csapattársa elengedésével azonban nem volt gondja.

Räikkönen itt még Vettel előtt – Galéria!Forrás: AFP/Evaristo Sa

A Ferrarinak konstruktőri világbajnoki reményeinek életben tartásához 13 ponttal kellett volna többet szereznie a Mercedesnél, ez azonban már gyakorlatilag a rajt után lehetetlen küldetésnek tűnt. Úgy pedig még inkább az volt, hogy

Vettelt a kezdetektől szenzorprobléma hátráltatta.

„Már a felvezető körben észrevettük, hogy probléma van az egyik szenzorral Seb autóján – nyilatkozta a futam után Maurizio Arrivabene. – Emiatt a teljes futamon más beállításokat kellett használjon a megszokottnál, amitől nehezen vezethetővé vált az autója.”

Nemcsak ez volt azonban a Ferrari gondja, hanem a gumik is. A vörösök előzetesen nagyobb kopásra számítottak a szuperlágy keverék esetében, és úgy kalkuláltak, hogy előnyben lehetnek az ezt használó Mercedes és Red Bull ellen. Végül azonban jól bírták a piros oldalfalú Pirellik, a Ferrari pedig csak azt érte el azzal, hogy a lágyon rajtolt, hogy nem tudott védekezni a másik két topcsapat versenyzőivel szemben.

A rajtnál a Ferrarik hátrányban voltak a lágy gumi miatt – Galéria!Forrás: AFP/Evaristo Sa

„Mindent megpróbáltam, de az eredmény tekintetében egyes osztályzatot adnék a tízből. Nem hiszem, hogy megértettük ma az autót, a gumikat. Nem gondolom, hogy előny volt a lágyakon rajtolni. A szuperlágy gumikon haladók nem szenvedtek eléggé. Látható, hogy volt két-három körük, amikor igen, akkor azt hittük, hogy profitálni fogunk ebből, de utána gyorsabbak lettek – mondta Vettel. – A szuperlágy eléggé gyors gumi volt, és elég sokáig is bírta. A futam előtt nem hiszem, hogy bárki megvalósíthatónak vélte a szuperlágy-lágy kombinációt, de ez végül nem jelentett problémát.”

Vettel a Mercedesszel és a Red Bull-lal sem tudta tartani a lépést - Galéria!Forrás: AFP/Mauro Pimentel

Vettel a kerékcseréje után hiába támadta az előtte haladó Bottast, nem tudott elmenni a Mercedes mellett, a csapat pedig arra kérte, hogy engedje el a kiállása után mögé visszaeső Räikkönent.

Vettel eleget tett a kérésnek, és mint mondta, örül, hogy ezzel hozzájárult csapattársa dobogós helyezéséhez.

„Elég egyértelmű volt, Kimi frissebb gumikon jött ki a bokszból, nekem pedig volt pár köröm, hogy kezdjek valamit Valtterivel. Amikor nem sikerült, a csapat megkért, hogy engedjem el, hadd próbálja meg ő is, úgyhogy nincs problémám ezzel. Kedvelem Kimit, boldogan adtam meg neki az esélyt, és meg is csinálta, úgyhogy örülök miatta.”

Ricciardo megérti Vettelt az időmérős balhé miatt

A Ferrari német pilótája 25 ezer eurós pénzbírságot kapott, amiért az időmérő edzésen nem követte az FIA mérlegelést végző embereinek utasításait. Vettelt a Q2-ben szólították ki úgy, hogy még nem volt mért köre, a fenyegető eső miatt pedig türelmetlenül gesztikulált és sürgette személyzetet, majd amikor lehajtott a mérlegről, a kerekeit kipörgetve véletlenül tönkretette azt. Daniel Ricciardo átérzi, hogy miért volt türelmetlen korábbi csapattársa, és a mérlegelésre vonatkozó szabályok módosítását sürgeti.

Vettel érthető okokból volt türelmetlen Ricciardo szerint

„A helyében én is frusztrált lettem volna. Jött az eső, nem volt még mért köre. Leegyszerűsítve csak késleltették az időmérőjét és veszélybe sodorták” – mondta Ricciardo. Abu-dzabiban vélhetően beszélni fogunk erről, meg kell próbálnunk valamivel kiegészíteni a szabályt, például azzal, hogy az embert csak akkor hívhatják ki mérlegelésre, amikor már van mért ideje. Amennyiben azelőtt hívnak ki valakit, gyakorlatilag kontrollálják az időmérőjét, ami szerintem kicsit unfair. Ebből a szempontból mondjuk úgy, hogy megértő vagyok Sebbel.”