Räikkönen: Sohasem érdekelt a szerződésem

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 25: Kimi Raikkonen of Finland and Ferrari looks on in the Drivers Press Conference during previews ahead of the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 25, 2018 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Mókás interjút adott a különcségéről ismert Ferrari-pilóta. Räikkönen elárulta, ralizás nélkül nem lenne már az F1-ben, és élcelődött egy kicsit a kliséken.

Kimi Räikkönen híresen unja az interjúkat és az egyéb, nyilvános szerepléseket, de az F1 riportere, Will Buxton és a közönségtől érkező kérdések kissé feloldották őt az F1 hivatalos Facebook-oldalán rendezett élő közvetítésben. Buxton először néhány saját kérdést tett fel, ezekből kiderült, hogy Räikkönen egyáltalán nem bánja, hogy a szezon végén elhagyja a Ferrarit.

„Nagyon örülök annak, ahova tartok, majd meglátjuk, mi sül ki belőle. Lehetetlen ezt most megmondani. Reméljük, jól megy majd – mondta. – Egy kissé ismerem az ottani embereket, nem mindenkit, de jó kis csapat, mindenük megvan ahhoz, hogy jó autót építsenek, úgyhogy már csak meg kell csinálni. Az elmúlt éveik elég nehezen alakultak, küszködtek a pénzhiány miatt, de megpróbálták visszaszerezni az elvesztett embereiket. Ez időbe telik, de az idén jó munkát végeztek e téren.”

Buxton később felvetette, hogy a Ferrari-pilótáktól általában elvárják, hogy legalább valamennyire beszéljenek olaszul, Räikkönen erre már viccelődve reagált: „Én nem tudok. Lehet, hogy ez az oka annak, hogy végül is távozom! Adtak nekem 8 évet, hogy tanuljak meg.”

Az oldott hangulat a további kérdésekre is jellemző volt. Räikkönen elárulta, nincs semmilyen koncepció az Instagram-profilja mögött, mindent maga csinál.

„Nem, felvettem 10 embert, mindenkit egy szóra” – utalt a frappáns, olykor egyszavas képaláírásaira. A másik, visszatérő újságírói klisé a motiváció kérdése, ezt Räikkönen sajátos megközelítéssel intézte el: „A motivációm olyan gyenge, mint mindig is volt! – nevetett. – Ezzel mindig is szenvedtem. Szerintem sohasem nyertem vissza. Először is, szerintem nekem sohasem volt. Ez sokat megmagyaráz.”

A finn pilóta 2001-ben, pont a Saubernél mutatkozott be az F1-ben, 21 évesen, majd a 2009-es szezon végén elhagyta a mezőnyt, két évet ralizással töltött, mielőtt visszajött az F1-be. „Az volt a tervem, hogy 30 éves koromra kiszállok, ez majdnem sikerült – utalt a 2009-es távozására. – Valahogy úgy alakult, hogy visszajöttem, de szerintem fontos volt, hogy két évet kihagytam, azok nélkül most biztosan nem lennék itt. Így alakult. Most kétéves szerződésem van [a Sauberrel].”

Räikkönentől az egyik szurkoló azt kérdezte, hogy mi az, amit szeretne megtenni, de nem lehet, mert a szerződésében eltiltották a sérüléstől való félelem miatt. A finn pilóta erre is a rá jellemző stílusban felelt.

„Lehet, hogy van ilyen a szerződésemben, de nem érdekel. Az embernek azt kell tennie, ami boldoggá teszi őt az életben, és ezt ők is tudják. Nekem ezzel sohasem volt gondom. Ha megsérültem, akkor próbáltam kezelni ezt, ez az élet része. Szerintem sok egyéb sport sokkal veszélyesebb, például a biciklizés az autók között, az ember véletlenül is leeshet, és megsérülhet. Sohasem érdekelt igazán, hogy mi van a szerződésben.”

„Mindig úgy próbálom élni az életemet, ahogy az jó nekem. Az elég nyomorult dolog lenne, ha úgy próbálnék élni, ahogy valaki másnak tetszik.”