A Ferrari B-csapatánál nem vetik meg a csapatutasítást

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sauber, Charles Leclerc, Marcus Ericsson
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Alfa Romeo Sauber F1 Team C37 Ferrari ahead of team-mate Marcus Ericsson of Sweden driving the (9) Alfa Romeo Sauber F1 Team C37 Ferrari during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2018 in Mexico City, Mexico. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Marcus Ericsson, a Sauber pilótája elmondása szerint élete versenyét futotta Mexikóban, még úgy is, hogy menet közben kicsit kiakadt csapata taktikájára, amivel Charles Leclerc-t kellett segítenie.

A csapatutasítás hallatán a legtöbb F1-rajongónak a topcsapatok, különösen a Ferrari által alkalmazott taktika ugrik be, amellyel a világbajnoki címre esélyesebbnek tartott versenyzőjüket segítik a győzelem, vagy a jobb helyezés elérésében. De nem csak a vb-címért zajló csatában fordul elő ilyesmi, mert bár nincs annyira szem előtt, a mezőny hátsóbb régióiban is sokszor megesik, hogy az istálló megkéri az egyik pilótáját, hogy csapattársát segítse. Ez történt Mexikóban a Saubernél, ahol Marcus Ericsson versenyét áldozták be azért, hogy a 2019-re a Ferrarihoz szerződő Charles Leclerc minél jobb helyezést érhessen el.

Leclerc és Ericsson a rajt utáni helyezkedés alatt Forrás: AFP/2018 Getty Images/Clive Mason

Az időmérőn Leclerc a kilencedik, Ericsson a tizedik helyet szerezte meg, a monacói pedig a rajt után is megtartotta a pozícióját, míg a svéd egy helyet veszített, majd az első kör végén visszaszerezte azt. Az első etapban Leclerc elhúzott Ericssontól, aki a hiperlágy gumikon Sergio Pérez ellen védekezett, szerinte túl sokáig.

Már körökkel korábban ki akartam állni kerékcserére, mert tudtam, hogy eldobom a versenyemet, de Charles és a csapat érdekében meg kellett próbálnom magam mögött tartani ezeket az autókat azért, hogy elhúzhasson. A csapatért tettem, de frusztráló volt, mert úgy éreztem, hogy elszalasztom az esélyemet a pontszerzésre."

Pérez és a többiek kordában tartása volt Ericsson feladata Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Az első kiállás után egészen a 14. helyig csúszott vissza, a folytatásban azonban sikerült felzárkóznia, végül pedig kilencedikként végzett.

A verseny után élete legjobb F1-es futamának nevezte a mexikóit, de az Autosportnak is elmondta, hogy ettől még nem repesett az örömtől a csapat taktikája miatt.

„Füstölögtem az autóban ülve, igazán kezdtem frusztrálttá válni. Tudom, hogy a csapat érdekeit kell szem előtt tartanunk, de nekem ez egy kicsit már extrém helyzet volt – mondta Ericsson. – A második etapom azonban megmentette a versenyem, nagyon-nagyon büszke vagyok rá. Mindezzel együtt kilencedikként végezni hihetetlen volt."

Leclerc a futam után köszönetet mondott csapattársának Forrás: DPPI/Florent Gooden

Leclerc végül hetedik lett, a futam után pedig megköszönte csapattársának a segítséget. A Sauber a kettős pontszerzéssel átugrotta a Toro Rossót a konstruktőri bajnokságban, és feljött a nyolcadik helyre. „Mindig is csapatjátékos voltam, mindig mindent megtettem a csapatért, mindig őket helyezem előbbre. Ez az egyik olyan erényem, amit az emberek nagyra értékelnek.

és azt mondta, hogy nélkülem nem futhatott volna ilyen jó versenyt."