Brutális formával idézi legszebb napjait a Red Bull

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 26: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 26, 2018 in Mexico City, Mexico. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Mexikóban sem csilis babra megy a játék, és a Red Bull elképesztő formát mutatott minden szempontból, ritkán látott előnnyel kerekedve a Ferrari és a Mercedes fölé. Esélylatolgatás.

A mexikói körülmények a nagy tengerszint feletti magassággal magas szintre emelhetik a versenyzés színvonalát, ugyanis ilyen feltételek mellett kevésbé domborodnak ki a motorok közötti teljesítménykülönbségek és annál többet számít az autók leszorítóereje, vagyis a Ferrari és a Mercedes mellett más is helyzetbe kerülhet. Itt nem kell sokat agyalni a légellenállás és az aerodinamikai tapadás kényes egyensúlyán, lényegében akkora leszorítóerőt pakolnak rá a csapatok a gépekre, amennyit csak bírnak.

A pénteki edzésnap akár biztató is lehetne a folytatásra nézve, hiszen a három legjobb időt Renault motoros autóval futották. Meghökkentő, ugye? Különösen az, hogy Carlos Sainz megelőzte a Ferrari és a Mercedes pilótáit a rangsorban, Sebastian Vettel kivételével Nico Hülkenberg is mindegyiküknél gyorsabb volt. A pénteki számok alapján azonban van egy bökkenő az izgalmakra nézve:

a Red Bull annyira feltámadt, hogy kenterbe verte a mezőnyt,

nagyjából úgy, mint néhány éve a sorozatban szerzett világbajnoki címek idején. „Bő egy másodperccel előzzük meg a többieket, ez óriási előny – nyilatkozta Christian Horner. – Egy álmunk válna valóra, ha mindkét pilótánk a dobogóra állhatna.” Lewis Hamilton azt mondta, jelen állás szerint utolérhetetlenek.

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj

Hangsúlyozzuk, ezt az első edzésnapon látottak vetítik előre. Hogy mennyit erősödik a Ferrari és a Mercedes szombatra, természetesen nem tudjuk előre. Max Verstappennek ugyanakkor három időmérője maradt, hogy ő legyen a legfiatalabb, aki a Forma-1-ben valaha pole pozíciót szerzett, és alighanem most kínálkozik a legjobb sansza a rekorddöntésre.

A versenyszimulációkból az alábbi tanulságokat lehet levonni:

  • Már az első edzésen látszott, hogy a hiperlágy gumi nem bírja a gyűrődést, némelyik rémes állapotban volt már néhány kör után. Délután a közel 50 fokos aszfalton sem volt jobb a helyzet, az első hosszú etapban 10 kör fölé csupán Daniel Ricciardo és a gumimágus Sergio Pérez jutott velük a rövid pályán. Előbbi bő 2 mp-et, utóbbi 5(!)-öt lassult az utolsó körére az elsőhöz képest. Péreznél a legutolsóban ütött be a krach, az utolsó előttiben "csak" 2,6 másodperccel kapott ki az etap eleji önmagától.

  • Az élmezőny többi tagjánál egyes autókon korábban megadták magukat a gumik: Verstappen 2 másodperc alatt tartotta a visszaesés mértékét,

    Vettel azonban már a 4. körében közel 4 mp-t vesztett.

    Hamiltonnál az 5. körben következett be ugyanez. Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas más gumitípuson (szuper-, illetve ultralágyon) vágott neki a versenyszimulációnak.

Hamilton, Vettel, Ricciardo, Verstappen és Hülkenberg köridői a versenyszimuláción. Mindannyian a hiperlágy gumival futották az első etapot, Hamilton és Vettel a szuperlágy, a többiek az ultralágy keverékre váltottak a kerékcsere után Forrás: Gerse József (GPhírek)
  • Ez felveti a kérdést, hogy az élmezőny tagjai a hiperlágy keveréket fogják-e használni az első etapban, vagy a keményebb ultralágy abroncsot, amihez persze az kell, hogy elég gyorsak legyenek velük az időmérőn a Q2-ben. A Pirelli szerint ez nehezen lesz kivitelezhető és nagy kockázattal jár. A top 10-en kívülről indulók többsége szinte biztos az ultra- vagy a szuperlágyakra fog szavazni még úgy is, hogy vasárnapra hűvösebb időt jósolnak a meteorológusok.
  • Az időmérő azért is fontos ennek fényében, mert aki más autó(ka)t követ, fokozott kopásnak teszi ki a gumikat. Az elévágással valószínűleg nagyot lehet nyerni, csakhogy akkor meg a kerékcsere utáni etap láthatja kárát a korai kiállásnak – izgalmas taktikai játszma elé nézhetünk.
  • Érzékeltetnénk a Red Bull brutális fölényét: a hiperlágy gumin az első 5 rendes kör átlaga alapján Verstappen több tizedet vert Ricciardóra, de még ő is 1 másodperccel megelőzte a következő pilótát, Hülkenberget.

    Ekkora fölényt a Mercedestől vagy a Ferraritól sem szoktunk látni.

A csapatok körátlagai a versenyszimuláción az első 5 értékelhető kör alapján a hiperlágy gumin, a jobb eredményt elérő versenyző alapján. A Williams esetében 4 kör átlaga Forrás: Gerse József (GPhírek)
  • A Red Bull autója ráadásul nem csak a leggyorsabb, hanem a gumikat is a legjobban kíméli, amint az első etap hosszán és eredményein látszik. Ez mondjuk nem váratlan, korábban többször kijelentették már a csapat részéről, hogy ez hatékony fegyverük lehet, ha szükségük lesz rá. Ricciardo azért nem iszik előre a medve bőrére. „Több benzinnel nem voltunk annyira ütőképesek, ezen még dolgoznunk kell – jelentette ki. – Egész boldog vagyok, de nem naiv.”
  • Ilyen előzmények után gutaütést fog kapni az a pilóta a Red Bullnál, aki elszenved egy újabb műszaki hibát – Verstappennek pénteken már volt egy hidraulikai meghibásodása –, dühe rosszabb esetben a Renault vezetőségének valamelyik tagját is elérheti súlyos testi sértés formájában, miután Ricciardo Austinban már a falat püfölte.
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
  • A szuperlágy gumin nehéz összevetni Hamilton és Vettel teljesítményét az ingadozó eredmények miatt, de a brit egy kicsit gyorsabbnak tűnt. Ricciardo a puhább ultralágy keveréken ekkor is stabilabb, de nem feltűnően jobb időket jegyzett náluk. Verstappen ellenben 1:21.147-tel kezdte a kerékcsere utáni etapot (1:22 alá csupán Vettel ment be később), úgyhogy egy újabb ígéretes menetet tett tönkre a műszaki hibája.
  • A hiperlágy gumit később megkapó Bottasnak és Räikkönennek meggyűlt a baja a kopással, főleg utóbbinak, aki 3 kör alatt 3,7 másodpercet lassult. Az első etapjában a szuperlágyon 1:22-es időkkel kezdett, majd beállt 1:23-akra a 20 mért körös menetben, míg Bottas 12 kört nyomott le az ultralágy keveréken és 1:22.5-ről 1:24-re lassult.
  • A Mercedes esetében figyelembe kell venni, hogy jelentősen letekerték a motort annak túlmelegedése miatt, de ez nem magyarázat a gyengélkedésükre. Hamilton azt mondta, "az autó néhány helyen jó, néhányos nem annyira az. Több területen fejlődhetünk." Bottas a tapadást hiányolta, és hozzátette, a sok csúszkálás fokozza a gumikopást is.
  • – nyilatkozta a finn. – Egyelőre csak vakargatjuk a fejünket.”
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
  • Nagy kérdés, hogy a Renault be tud-e szállni a nagyok játékába szombaton és vasárnap úgy, ahogy pénteken tette.

    A versenyszimulációik felemásak: Hülkenberg a hiperlágy gumin a 3. körtől gyorsabb volt Hamiltonnál, a 4.-től Vettelnél is,

    a jelek szerint nála jobban bírták a strapát az abroncsok. Sainz lassabb tempót diktált, de sokkal következetesebb (1:24.4 és 1:25.7 közti) köridőkkel.

  • A kerékcsere után azonban több tizeddel elmaradtak az azonos gumikon köröző riválisoktól. Mindenesetre üde színfoltot jelentene, ha a Renault esetleg versenyre kell a Ferrarival és/vagy a Mercedesszel, Hülkenberg ez esetben karrierje első dobogós helyét célozhatná meg.