A mexikói körülmények a nagy tengerszint feletti magassággal magas szintre emelhetik a versenyzés színvonalát, ugyanis ilyen feltételek mellett kevésbé domborodnak ki a motorok közötti teljesítménykülönbségek és annál többet számít az autók leszorítóereje, vagyis a Ferrari és a Mercedes mellett más is helyzetbe kerülhet. Itt nem kell sokat agyalni a légellenállás és az aerodinamikai tapadás kényes egyensúlyán, lényegében akkora leszorítóerőt pakolnak rá a csapatok a gépekre, amennyit csak bírnak.
A pénteki edzésnap akár biztató is lehetne a folytatásra nézve, hiszen a három legjobb időt Renault motoros autóval futották. Meghökkentő, ugye? Különösen az, hogy Carlos Sainz megelőzte a Ferrari és a Mercedes pilótáit a rangsorban, Sebastian Vettel kivételével Nico Hülkenberg is mindegyiküknél gyorsabb volt. A pénteki számok alapján azonban van egy bökkenő az izgalmakra nézve: