Vágólapra másolva!
Hivatalosan három csapatnál vannak még kiadó versenyzői helyek 2019-re, de a Toro Rosso felállását biztos nem jelentik be a szezon vége előtt, árulta el Franz Tost. Pierre Gasly megint új motort kapott, vele együtt újabb büntetést.

Elméletileg három csapatnál vannak még gazdátlan autók a 2019-es idényre, de a Force Indiánál aligha nem Lance Stroll fogja megkapni a szabad versenyzői állást a tulajdonosi körbe bekerülő apja révén. Így a Williams és a Toro Rosso felállás nem tekinthető véglegesnek.

Utóbbi csapatfőnöke, Franz Tost kijelentette, hogy a szezon vége előtt ők nem is fognak dönteni. "Csak utána látunk tisztábban. A Red Bull decemberben dönti majd el a Toro Rosso versenyzői felállását" – mondta.

Brendon Hartley a Mexikói Nagydíj szabadedzésén Forrás: AFP/2018 Getty Images/Clive Mason

Az már eldőlt, hogy az egyik autójukat a visszatérő Danyiil Kvjat vezezheti, a csapattárs személye kérdéses még. Brendon Hartley szénája nem áll jól, nincs sok esélye a maradásra,

a helyének elfoglalására a Formula E-be már leszerződött Alex Albon a legesélyesebb a legújabb pletykák szerint.

Helmut Marko szerint Hartleyt sem lehet kihúzni a listáról, de ehhez több olyan versenyre van szüksége olyanból, mint amilyen az USA Nagydíjon volt, ahol csapattársa, Pierre Gasly előtt végzett.

"Austinban jó versenyt futott, de ő még csak 4 pontnál jár, Pierre pedig 28-nál."

Újabb büntetés Mexikóban

Ehhez kapott egy löketet azáltal, hogy Gasly az USA Nagydíj után Mexikóban is kénytelen lesz a mezőny végéről indulni, mivel immár a kilencedik motort szerelték be az autójába a pénteki edzésen az egyéb tartozékokkal. Erre azért volt szükség, mert az egy hete bevetett egységgel gondok lehetnek.

Gaslynak megint a mezőny végére kell rajtolnia Forrás: AFP/2018 Getty Images/Charles Coates

"Az összeszerelése miatt aggodalmaink voltak, és miután elküldtük Szakurába [a központba] átvizsgálásra,

– mondta a Honda programjának vezére, Tanabe Tojoharu.

Mexikóban a Honda mindkét Toro Rossóba egy korábbi specifikációjú motort szerel, azt ugyanis jobban ismerik és könnyebben hozzá tudják igazítani a speciális körülményekhez a nagy magassággal és ritka levegővel. Gasly csupán azért kapta meg a friss motort pénteken, hogy a szezon utolsó két futamán büntetés nélkül használhassa; az első tréningen csupán kettő kört tett meg vele.

Hartley legújabb fejlesztésű erőforrásával, a hármas számú változattal nincs baj, ő várhatóan csere nélkül használhatja tovább a Brazil Nagydíjtól.