Társoldalunk:

Hamilton: 2021-től rendbe kell tenni az F1-et

2018.10.24. 20:33

A brit pilóta élvezte az austini futamot, de szerinte a sportágban így is rengeteg terület van, ami fejlesztésre szorul.

Izgalmas hajrával ért véget a múlt héten megrendezett USA Nagydíj, amelyet Kimi Räikkönen nyert meg, miután a 3. helyezett Lewis Hamilton sikertelenül támadta a 2. helyen beérő Max Verstappent. Manapság ritkán fordul elő, hogy a három élcsapat pilótái egymástól csupán néhány másodpercre zárják a versenyt, ráadásul csatába bonyolódva.

Hamilton az Autosportnak kijelentette, élvezte a versenyt, és azt kívánta, bárcsak tovább tartott volna a csatája Räikkönennel az első etapja végén, majd a futam végén is szívesen folytatta volna Verstappen támadását. Ettől függetlenül úgy véli, még mindig „alapvető bajok” vannak az F1-gyel, mert a pilóták nem tudják követni egymást a pályán.

Nem könnyű követni az ellenfeleketForrás: AFP/2018 Getty Images/Charles Coates

„Nagyon remélem, hogy bármi is lesz, 2021-re a megfelelő döntéseket hozzák majd meg, és nem kell majd másfél másodperces tempóelőny, hogy utolérhessünk egy másik autót. Bízom abban, hogy ennél sokkal kevesebb is elég lesz. Ha ezt sikerülne leszorítani, ez lenne a valaha volt legjobb autóverseny.”

A négyszeres világbajnok úgy véli, a csapatok közti markáns különbségek is nagyon rosszat jelentenek a sportágra nézve.  

„Hogy lehet egy Williams vagy egy McLaren körönként három másodperccel lassabb? Ez óriási teljesítménykülönbség. Szerintem meg kell változtatni a szabályokat, lehetővé kell tenni a különbségek csökkentését, így csodálatosabb lehet a versenyzés. Megvan a lehetőség, hogy ez legyen a legjobb versenyszéria, de ha megnézzük a MotoGP-t, ők kerék a kerék ellen küzdenek kanyarról kanyarra.”

Ritka látvány a verseny végén, ráadásul csata is kialakultForrás: AFP/2018 Getty Images/Clive Mason

Az austini futamon Hamilton tőle szokatlan módon panaszkodott a lekörözöttek miatti forgalomra is, Sebastian Vettelre hajazva kék zászlókat sürgetett, miközben ellenfeleit üldözte. Ettől függetlenül, utólag azt mondta, a helyzet nem kifejezetten a lekörözöttek hibája, hanem a magas guminyomást és a már öt másodperces különbséggel is érezhető turbulenciát emelte ki.

Kicsit nehéz a helyzet, mert a tempóelőnyünk kezd eltűnni, minél közelebb kerülünk. Ők is versenyeznek, és nem kellene feláldozniuk másodperceket”  

– mondta a brit pilóta. – Például, beragadtam két Toro Rosso mögé, de nem tudtam elég közel kerülni, és az abroncsaim egyre rosszabb állapotba kerültek. Nem tudtam eléggé mögéjük érni ahhoz, hogy ők elvegyék a lábukat a pedálról. Nehéz helyzet ez, de közel sem volt olyan rossz, mint például Szingapúrban volt.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK