Lewis Hamiltonnak elég 8 ponttal többet szereznie Sebastian Vettelnél az USA Nagydíjon ahhoz, hogy világbajnok legyen, és ha Austinban nem is biztosítja be a világbajnoki címet, meglehetősen valószínűtlennek tűnik, hogy a hátralevő versenyeken ne tegye ezt meg. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ennek ellenére továbbra is rendkívül óvatos, mondván a motorsportban bármi megtörténhet, és ahogyan ők sem tennék, úgy a Ferrari sem fogja feladni, amíg matematikai eslélye van az elsőségre.
Hamilton előnyét jól érzékelteti, hogy már három hatodik és egy ötödik helyzés is elég lenne a Mercedes pilótájának a hátralevő futamokon a vb-győzelemhez abban az esetben, ha Vettel eközben mind a négy versenyt megnyeri.
Bármennyire is lefutottnak tűnik azonban a csata, Toto Wolff szerint egyáltalán nem az.
„A küzdelemnek még messze nincs vége, úgyhogy ugyanúgy közelítjük meg az austini futamot, mint az összes többit – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke. – Egyszerre egy lépésre koncentrálunk és biztosítjuk, hogy megbízhatóak és gyorsak is legyünk. Mindenki tudja a csapatban, hogy semmit nem vehetünk készpénznek, ezért olyan szorgalmasak leszünk, mint mindig, leszegett fejjel fogunk dolgozni a jó eredményért."
Wolff a McLaren 2007-es összeomlását hozta fel példának arra, hogy miért nem ihatnak előre a medve bőrére.
Hamilton akkor 2 futammal a vége előtt 17 ponttal vezetett, ami a mai pontrendszerben 45 pontnak felel meg, mégis elbukta a címet Kimi Räikkönennel szemben.
Az istálló konstruktőri pontjait a Ferrari és a McLaren között kirobbant kémbotrány miatt már szezon közben elvették, a versenyzők azonban megtarthatták helyezésüket a pontversenyben. A Ferrari malmára hajtotta a vizet a Hamilton és Fernando Alonso közötti rivalizálás is, ennek ellenére Hamilton az utolsó előtti futamon simán megnyerhette volna a világbajnokságot, a csapat azonban addig hagyta az élen autózni, hogy vászonig koptak az intermediate gumik az autóján, amelyek miatt a bokszba hajtva megcsúszott a vizes aszfalton és beragadt a kavicságyba.
Räikkönen megnyerte a versenyt, 7 pontosra csökkentve a hátrányát, Hamiltonnak a szezonzárón azonban így is elég lett volna egy 5. hely az elsőséghez.
Ez sem jött össze, miután hibázott a rajt után, visszesett a 8. helyre, egy átmeneti technikai hiba miatt pedig rövidesen a mezőny végén találta magát, ahonnan csak a 7. pozícióig tudott visszakapaszkodni, miközben a finn pilóta ismét nyert és világbajnok lett.
Gondolta volna bárki is, hogy le lehet adni ekkora előnyt két futam alatt? Képtelenségnek tűnt
– mondta Wolff. – Nem feltétlenül a leggyorsabb autó nyeri a versenyt. Balesetek akárhol történhetnek, egy kiesés és egy őrült verseny mindjárt jókora szeletet tüntetne el az előnyünkből. Tudom, hogy nem tűnik nagynak ennek a valószínűsége, de ez motorsport, amiben bármi megtörténhet."
A monzai Olasz Nagydíj után a Ferrari látványosan visszaesett, Wolff ennek ellenére nem írja le a vörösöket, akik szerinte jobbak, mint azt az elmúlt futamokon mutatták. „Az utóbbi időben a mi javunkra változtak az erőviszonyok, ennek ellenére szorosabb a helyzet, mint ahogy az elmúlt futamokon kinézett.
A Ferrarinak jó autója van, az utolsó futam utolsó kanyarjáig küzdeni fognak. Méltó ellenfelek voltak az utóbbi 17 futamon,
nincs okunk azt gondolni, hogy ez a hátralevő négy versenyen másképp lesz. Ahogy mi, ők is hevesen fognak küzdeni minden pontért és helyezésért."
Lewis Hamilton a hibrid-érában mindössze egyszer talált eddig legyőzőre, 2016-ban Nico Rosbergnek sikerült elcsennie előle a világbajnoki címet. Rosberg ezután rögtön vissza is vonult, mivel elmondása szerint annyi energiát kellett mozgósítania a csapattársa elleni küzdelmben, amennyit nem tudott volna az azt követő években.
Rosberg szerint egykori csapattársa ellen csak hibátlan teljesítménnyel van bárkinek is esélye. „Fantasztikus éve volt, remekül vezetett, hibák nélkül.
Azért nem tudták vele a többiek felvenni a harcot, mert túl sokat hibáztak, márpedig tökéletes szezonra van szüksége annak, aki meg akarja verni őt.
Amikor nekem sikerült, szorosan együtt dolgoztam egy pszichológussal azon, hogy miként kezeljem a nyomást. Minden második nap két órát gyakoroltam, hogy mentálisan a topon legyek."