Vágólapra másolva!
A 8-as rajtszámú Toyota az idei szezon során először szenvedett vereséget a márkatárs, 7-es autó legénységétől a gyártó hazai versenyén, Japánban.

A Fuji Speedway-en rendezett 2016-os WEC futam óta először győzött a sportautó-világbajnokságban Kobajasi Kamui és Mike Conway, a korábbi WTCC-világbajnok, José-María López pedig pályafutása első sikerét érte el a sorozatban. A 7-es rajtszámú Toyota az idén először nyert a 8-as számú márkatárssal szemben, Fernando Alonso, Nakadzsima Kazuki és Sébastien Buemi lett a 2. helyezett.

A futam előtt a Toyotákat több műszaki megoldással is megpróbálták lelassítani az „Equivalence of Technology” szabály révén, de ettől függetlenül a versenyen a 3. helyezett, 1-es rajtszámú Rebellion ugyanúgy 4 környi hátrányt szedett össze, mint Silverstone-ban, és az időmérőn sem volt kérdés, hogy a két Toyota indulhat az élről.

A későbbi győztes Toyota a verseny elején Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A leggyorsabb kört az időmérőn a 7-es számú autó futotta, de a sportfelügyelők törölték az eredményt pályaelhagyás miatt, így a 8-as rajtolt az élről. Ez azonban nem tudta megállítani a 7-est, ami a 6 órás futamot 11 másodperces előnnyel az 1. helyen zárta, ezzel 13 pontra csökkentették a hátrányukat Alonsóék mögött.

A verseny nedves pályán kezdődött, a 7-es számú Toyota a 8. helyről indulva már a 2. kör végén felzárkózott a márkatársuk mögé,

később egy Safety Car-fázisból húztak hasznot, ekkor kisebb időveszteséggel hajtottak végre egy bokszkiállást, így megszerezték, és meg is tartották a vezetést. A nedves pályán az SMP Racing autója jól szerepelt, Jenson Button egy ideig vezette is a versenyt, később viszont az 1-es Rebellion lett a 3. helyezett Andre Lotterer, Neel Jani és Bruno Senna vezetésével.

Alonsóék most nem voltak elég gyorsak a győzelemhez Forrás: DPPI/Clement Marin

Az LMP2-ben történelmet írtak, hiszen a Jackie Chan DC Racing 37-es számú autója egy teljesen malajziai trióval nyerte meg a kategória értékelését Jazeman Jaafar, Weiron Tan és Nabil Jeffri révén. A GTE Pro kategóriában Kevin Estre és Michael Christensen növelte az előnyét a pontversenyben a 92-es Porschéval, miután a 71-es AF Corse Ferrari az utolsó órában defektet kapott az élen.

A világbajnokság egy hónap múlva, november 15-18. között folytatódik Sanghajban,

ez lesz az utolsó futam az idei naptári évben, de a pontverseny egészen 2019. június 16-ig, vagyis a jövő évi Le Mans-i 24 órás verseny leintéséig folytatódik majd, így összesen további négy futam van hátra, ebből Le Mans-ért dupla pont jár majd.