Vágólapra másolva!
Jacques Villeneuve és Mika Häkkinen eltérő véleményen van azzal kapcsolatban, hogy érdemes volt-e Sebastian Vettel szemszögéből támadni és ütközni Max Verstappennel a Japán Nagydíjon.

Az idén már sokadik alkalommal keveredett balesetbe Sebastian Vettel a Japán Nagydíjon, ezúttal max Verstappennel ütközött össze, amikor a 3. helyért csatáztak. A német pilóta a Ferrari rossz stratégiája miatt a vártnál gyengébb helyről kezdhette csak a versenyt, ráadásul (erre nem készülve) szuperlágy gumikat kellett használnia, így minél hamarabb fel kellett zárkóznia a két Mercedes mögé.

Ez majdnem sikerült, mert az Ezüstnyilak és közte már csak Verstappen haladt a Safety Car távozása után, ráadásul Vettel komoly tempóelőnyre tett szert azzal, hogy spórolt az akkumulátor töltöttségével, így lendületbe kerülhetett az akkuját már lemerítő ellenfelével szemben. A Spoon kanyarban viszont az íveik keresztezték egymást, és Vettel húzta a rövidebbet.

Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren MP4-13, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Felipe Massa, Ferrari 248 F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari 248 F1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1, AGS, Japán Nagydíj
Forma-1, McLaren MP4/6, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Szuzuki Aguri, Mika Häkkinen, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari 248 F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren MP4/13, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren Mp4/13, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1 87, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1 87, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren MP4-13, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Felipe Massa, Ferrari 248 F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari 248 F1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1, AGS, Japán Nagydíj
Forma-1, McLaren MP4/6, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Szuzuki Aguri, Mika Häkkinen, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari 248 F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren MP4/13, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren Mp4/13, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1 87, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1 87, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren MP4-13, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Felipe Massa, Ferrari 248 F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari 248 F1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1, AGS, Japán Nagydíj
Forma-1, McLaren MP4/6, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019
Forma-1, Nakadzsima Kazuki, Tyrrell 019, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj
Forma-1, Szuzuki Aguri, Mika Häkkinen, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari 248 F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren MP4/13, Japán Nagydíj
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren Mp4/13, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1 87, Japán Nagydíj
Forma-1, Ferrari F1 87, Japán Nagydíj
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus 100T, Japán Nagydíj
Forma-1, Szato Takuma, McLaren MP4/6, Japán Nagydíj

„Túl messze volt, amikor előzni próbált. Max nem mondhatja, hogy ’csak tessék, menj el mellettem!’ Vettel próbálkozott, nem vetett be piszkos eszközöket, de túl kockázatos volt – vélte az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve, a Sky Italia szakértője. – Írhatna már egy könyvet azzal a címmel, ’Hogyan veszítsünk el egy világbajnokságot’ – vélte.

Vettel és a Ferrari legutóbbi hibája miatt Hamilton már 67 pontra növelte az előnyét, így ha nyer vagy más eredménnyel legalább további 8 ponttal hizlalja a különbséget, akár a jövő hétvégén világbajnok lehet Austinban. Villeneuve szerint azonban Vettelen „már az előző versenyen lehetett látni, hogy elfogadta, hogy nem nyerhet. Már most lehet látni, hogy nyugodtabb.”

Villeneuve-öt a világbajnokok sorában Mika Häkkinen követte 1998-ban és 1999-ben, más stílussal és mentalitással, most pedig a véleményük sem egyezik. Häkkinen a Bildnek azt mondta, Vettel helyzetében „mindent meg kellett tennie, hogy maximalizálja az eredményét. Tudja, mennyivel erősebb a Mercedes. Totális támadás nélkül semmit sem nyer.”

Több olasz lap is kiborult Vettel és a Ferrari idei teljesítménye miatt, a német pilóta azonban már Japánban leszögezte az Auto Bildnek, hogy nem tervezi a távozását a Scuderiától. „Nem fogom elhagyni a Ferrarit. A csapat része vagyok, azt akarom, hogy ez így is maradjon, semmi mást. Szerintem sok lehetőség van bennünk, persze, az előző néhány verseny nem alakult jól a számunkra, és túlságosan megkönnyítettük a Mercedes dolgát.”