Vágólapra másolva!
A Forma-1 versenyigazgatója nem hiszi, hogy a felügyelők sokat gondolkoztak Max Verstappen megbüntetésén a Japán Nagydíjon, annyira világos volt, hogy a holland pilóta szabálytalan volt.

Max Verstappen két ütközésbe is belekeveredett a Japán Nagydíjon, ráadásul mindkétszer egy Ferrarival ért össze. Előbb Kimi Räikkönen következett, majd Sebastian Vettelen volt a sor. Előbbi esetért Verstappent öt másodperces büntetéssel sújtották, amit nevetségesnek nevezett, utóbbiért egyik felet sem büntették, noha a holland szerint ő hasonlóért Kínában 10 másodpercet kapott. Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója gyakorlatilag semmiben nem értett egyet a Red Bull versenyzőjével.

Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing, Romain Grosjean, Haas F1
Forma-1, Japán Nagydíj, Toro Ross-drukker
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna szurkolója
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Fernando Alonso
Forma-1, Japán Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Safety Car
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing, Romain Grosjean, Haas F1
Forma-1, Japán Nagydíj, Toro Ross-drukker
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna szurkolója
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Fernando Alonso
Forma-1, Japán Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Safety Car
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing, Romain Grosjean, Haas F1
Forma-1, Japán Nagydíj, Toro Ross-drukker
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna szurkolója
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Fernando Alonso
Forma-1, Japán Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Safety Car
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Esteban Ocon, Force India

Verstappen már a verseny alatt röhejesnek nevezte a Räikkönen leszorításáért kapott szankciót, Charlie Whiting szerint

ennél azonban aligha lehetett volna könyebb a felügyelők dolga, a holland pilóta ugyanis egyértelműen szabálytalan volt.

„Teljesen világos, hogy büntetést kellett adni neki, mert lement a pályáról, majd nem biztonságosan tért vissza oda – mondta Whiting. – A pilótáknak kötelező ilyenkor biztonságosan visszamenni az aszfaltcsíkra, Kimi már mellette volt, [Verstappen] letolta őt a pályáról. Szerintem ez egyértelmű döntés volt a felügyelők részéről."

Szavazzon!

Ön szerint milyen büntetést érdemelt Verstappen a Räikkönen elleni ütközéséert?

Ami Vettel és Verstappen ütközését illeti, sokakkal ellentétben Whiting nem a németet okolja, szerinte mindketten eléggé benne voltak az ütközésben ahhoz, hogy egyiküket se lehessen megbüntetni. „Seb megpróbált elmenni belül, ami szerintem ésszerű manőver volt. Klasszikus eset, félig mellé ért, mire Max befordult.

A vélemények eltérőek arról, hogy egyenlő mértékben hibásak-e, de úgy érezték, hogy egyik versenyző sem hibáztatható jóval nagyobb mértékben a másiknál."

Vettel és Verstappen Kínai Nagydíjon történt ütközése

Verstappen a futam utáni nyilatkozatában megjegyezte, hogy ő a Kínai Nagydíjon hasonló manőverért 10 másodperces büntetést kapott. Akkor ő volt az, aki hátulról érkezett, és a hosszú egyenes végi hajtűkanyarban nekiment Vettelnek.

Whiting szerint azonban nincs hasonlóság a két ütközés között, Kínában egyértelműen Verstappent terhelte a felelősség.

„Kínában ő bevetődött a hajtűben a belső oldalon, és szinte merőlegesen kapta telibe Sebet. Nem gondolom, hogy bármiféle hasonlóság volt a két eset között.

Sebastian ezzel ellentétben előzést kísérelt meg. Amit Max tett Kínában, a legnagyobb jóindulattal is opportunista megmozdulás volt."

Vettel elmondta, nem szeretne nyilatkozatháborúba bonyolódni Verstappennel, ezért inkább majd négyszemközt beszél vele a vezetési stílusáról, ha itt lesz az ideje.

Szavazzon!

Ön szerint helyes döntést hoztak a felügyelők Verstappen és Vettel ütközésénél?