Motorcsere miatti rajtbüntetések következtében csak a mezőny végéről indulhattak a Red Bull pilótái, de Max Verstappen feledtette ezt az Orosz Nagydíj során. A 21. születésnapját ünneplő Verstappen a 8. körre feljött az 5. helyre a 19. rajtkockából, majd 30 körön keresztül vezette a versenyt, végül az 5. lett, és a verseny legjobbjának választották.
Az 5. hely volt a cél, de nagyon örülök annak, ahogy megszereztük – mondta a Sky Sports műsorában. – Jól elrugaszkodtam [a rajtnál], aztán a tapadás is jó volt, próbáltam kihasználni a szélárnyékot, nagy por szállt fel, Fernando [Alonso] nagyon kedves volt [azzal, hogy utat engedett], majd nem tudtam, hogy [a 2-es kanyarban] mi fog történni, de a pályán maradtam.”
Verstappen már a rajtnál faképnél hagyta a mellőle rajtoló Daniel Ricciardót és más csapatok versenyzőit is, aztán sorra előzgette a többieket, bár az egyik Williams majdnem a falhoz szorította. Elismerte, a verseny előtt abszolút nem számítottak arra, hogy ilyen jók lesznek, de szerinte nehéz megmondani, hogy a büntetések nélkül mire jutottak volna.
Mivel a végéről rajtoltunk, választhattunk gumit, ez hozzásegített minket a legjobb stratégiához, nem tudni, mire lettünk volna képesek mondjuk az 5-6. rajthelyről, de csatában lettünk volna.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke „iszonyúan meggyőzőnek” nevezte Verstappen teljesítményét: „Az első 6-7 kör csodálatos volt, elképesztő, hogy feljött az első 6 közé 7 kör alatt – összegzett Horner. – Utána az élre állt, egy ideig vezetett, nagy kár, hogy ki kellett állnia kereket cserélni, de hát ez a szabály. Kiváló versenyt teljesített a 21. születésnapján.”
„A futamon az autónk eléggé versenyképes volt, benne lettünk volna a sűrűjében. Az autónk nagyon jól bánt a gumikkal, a lágyak egyáltalán nem hólyagosodtak. Jó lett volna normális helyről rajtolni, de így is mentettünk egy jó eredményt, és maradt néhány motorunk az utolsó versenyekre. Jobban szerepeltünk itt, mint vártuk, tegnap szerintem a Ferrarit elkaptuk volna.”
Ricciardo a leintés után azt mondta, meg fogja nézni az első kör videóját, mert szerinte jobban is indulhatott volna, de Hornerhez hasonlóan elárulta, hogy törmelék miatt alaposan lecsökkent az első szárnya leszorítóereje.
„Az egyetlen reálisan elérhető hely Maxé volt, de eléggé ráfáztam az első körben. Nem igazán tudom, mi történt, a 10-es kanyarig még nem jutottam sokkal előrébb a rajthelyemnél, aztán szerintem az egyik McLaren szélárnyékába kerültem, és amikor kihúzódtam, akkor valami törmelék volt előttem, már nem volt időm reagálni, és rámentem” – mondta az ausztrál versenyző.