Társoldalunk:

A maláj szervezők kifizették Grosjean rommá tört autóját

2018.09.27. 17:49

Elismerte felelősségét, és közel egy évnyi tárgyalás után kifizette a tavalyi Malajziai Nagydíjon Romain Grosjean Haas-Ferrarijában egy csatornafedő által okozott kárt a sepangi versenypálya

Érdekes helyről kapott pénzt a Haas F1-es csapata, ugyanis közel egy évnyi tárgyalás után végül kártérítést fizetett az amerikai istállónak a korábbi Malajziai Nagydíjnak otthont adó Sepang International Circuit. A naptárból tavaly kikerült F1-es helyszín azok után kénytelen utalni, hogy tavaly Romain Grosjean súlyosan megrongálta az autóját, miután ráhajtott a pálya 13-as kanyarjában meglazult csatornafedélre.

A baleset után a pályamunkások lehegesztették a rosszul rögzített fedőtForrás: AFP/Mohd Rasfan

Az eset a tavalyi maláj versenyhétvége pénteki második szabadedzésén történt, annyira gyorsan, hogy Grosjeannak esélye sem volt reagálni, az autója jobb hátsó kereke egyszerűen felrobbant, ő pedig tehetetlenül repült ki a kavicságyba.

Günther Steiner csapatfőnök már a versenyhétvége után jelezte, kártérítést követelnek a pálya üzemeltetőitől, mivel a rosszul rögzített csatornafedél félmillió fontos (181 millió forintos) kárt okozott a francia pilóta autójában.

A nagyobb gondot nem is a fedél által közvetlenül okozott sérülés, hanem a későbbi palánknak csapódás jelentette, amely tönkretette az új első szárnyat, így azt, valamint az új padlólemezt is ki lehetett dobni a kukába. Steiner már akkor elmondta, rendkívül profi volt a szervezők hozzáállása, akiknek volt biztosítása a hasonló esetekre.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A scary moment for @grosjeanromain #MalaysiaGP #FP2 #Formula1 #F1

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

A másodperc töredéke alatt megtörtént a baleset, amikor Grosjean 200 km/h fölötti tempónál ráhajtott a fedőre

A Haas csapatfőnöke az ügy lezárultával egyáltalán nem lepődött meg a végkifejleten, a pontos összeget azonban nem hozták nyilvánosságra, csak azt, hogy egyedül a Grosjean autójában keletkezett kár megtérítésére tartottak igényt.

„Nagyon jó volt a biztosításuk, boldogok vagyunk, profik voltak, vállalták a felelősséget, egyetértettek abban, hogy nem a mi hibánk volt. Elég hosszú ideje húzódik már az ügy, szerintem most először történt ilyesmi. Nagyon sok fél bevonásával született meg az egyezség, az ilyen dolgok pedig mindig időbe telnek, egy biztosítási ügy sosem gyors."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK