Vágólapra másolva!
Aggasztó pénzügyi eredményeket közölt a Williams-csapat, és a Mercedes motorgyártó üzeme is működött már anyagilag sikeresebben. A Ferrari egyelőre kivár a gazdasági döntésekkel.

Veszteséget termelt a Williams a 2018-as üzleti év első felében, jelentették be hétfőn. A teljes vállalatcsoport bevétele 82,8 millió fontra csökkent az előző évi 85,9-ről, az adózás előtti eredményük pedig 2,7 millió fontos veszteség, ebben az is szerepet játszott, hogy az F1-es csapatuk eredménye csupán 0,2 millió font a tavalyi 10,1-hez képest.

Mike O’Driscoll, a vállalat ügyvezetője jónak tartja a pénzügyi eredményeket a „küzdelmes” első félév alapján, közleményében kijelentette, hogy az autójuk teljesítményének növelése érdekében befektetésekre volt szükség, és a jövő évi autóra is sok pénzt költenek. Ettől függetlenül a Williams szeretné, ha egyenlőbbek lennének a gazdasági feltételek a mezőnyben.

Az orosz és a kanadai mágnások sem hoznak elég pénzt a Williamsnek Forrás: AFP/Miguel Medina

„Továbbra is nagy a szakadék az élcsapatok és a mezőny többi tagja között a versenyképesség érdekében történő kiadások terén. Bizakodók maradunk, hogy a Liberty Media irányítása alatt a sport jövőjében sportszerűbb, kiegyenlítettebb játéktér alakul ki minden csapat számára” – írta O’Driscoll a közleményben.

A Williams ezzel feltehetőleg a költségplafonra és a jogdíjak egyenlőbb elosztására gondolt, de ezek várhatóan leghamarabb csak 2021-től jelennek meg az F1-ben.

A Szingapúri Nagydíjon megkérdezték a Ferrari csapatfőnökét, Maurizio Arrivabenét, hogy mi a véleménye a költségplafonról, akkor úgy tartotta, hogy a kérdés elsősorban az, hogyan érjék el a költségcsökkentés megvalósítását és a megtakarítások növelését úgy, hogy a Forma-1 továbbra is vonzó marad.

Nem Arrivabene dönti el, hogy belemennek-e a költségplafonba Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Nem egyszerű továbbra is a közönség számára gyönyörű autókat építeni és a Forma-1-et a csúcson tartani” – mondta, ezt szembe állítva a spórolás szükségszerűségével. – Néha mindenki a saját útját járja, de szerintem végül megtaláljuk a megoldást” – filozofált, majd hozzátette, az új ügyvezetőjük, Louis Camilleri hatásköre egyeztetni a témában, mert ez számukra stratégiai kérdés.

Miközben a kisebb csapatok a költségplafontól várják, hogy a működésük fenntarthatóvá válik, a nagyobb istállók már most elkezdték kiszervezni a tevékenységük egy részét.

A Red Bull az Aston Martinnal közös campust épít a gyáránál, a McLaren az IndyCarba tart, a Mercedes pedig a Formula E-be készül a 2019-2020-as szezontól, ennek előkészületei már a pénzügyeikben is látszanak. A motorgyártó üzemük profitja 12,9 millió fontról 8,5-re csökkent az előző évben, a dolgozóik száma pedig 571-ről 637-re emelkedett.