Érdekes folyamatok zajlanak a háttérben az élcsapatok és a mezőny többi része között a Forma-1-ben. Már a szezon eleje óta jól látható, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull körönként nagyjából másfél másodperccel előrébb jár a mezőny többi tagjánál, ráadásul egyre több az együttműködés is az élcsapatok és a többiek között.
A Haas bevallottan a lehető legtöbb alkatrészt a Ferraritól és a Dallarától vásárolja, a Sauber is egyre szorosabbra fűzi a kapcsolatát a maranellói istállóval, a Red Bullnak saját partnercsapata van a Toro Rosso révén, és várhatóan a Force India is közeledni kezd a Mercedeshez. A Renault viszont nem szeretné, hogy ez elharapózzon.
„Ha a Force India a Mercedes juniorcsapatává válik, és ez lehetővé teszi a Mercedesnek, hogy forrásokat vagy munkaterhet kihelyezzenek, így javítva a versenyképességüket egy jövőbeli költségplafon esetén, az aggasztó lesz, mert nekünk nincs ilyen berendezkedésünk – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője a Racefansnek. – Ez lényegében
rögzítené, hogy erre szükség van, mert a Mercedes rendelkezne ezzel, a Ferrarinak ez már most is megvan, a Red Bullnál pedig megvan a szükséges kapacitás és az eszközök.”
„Mindhárom élcsapat ebben a helyzetben lenne, mi pedig nem. Ez nagyon aggasztó – ismerte el. – Amennyiben a Liberty megteszi, amit ígérnek, és nincs okom kételkedni ebben, akkor a pénzek egyenlőbb elosztásra révén nem látom szükségét, hogy legyen egy szupercsapat és egy juniorcsapat – vélte.
Abiteboul szerint ebben az esetben az F1 „visszatérne oda, hogy lenne 10 konstruktőr, 10 gyárral.” Ennek kissé ellentmond, hogy a lap értesülése szerint az F1-es stratégiai munkacsoport mai ülésén arról tárgyalnak majd, hogy a saját gyártású, valamint az ellenfelektől megvásárolható alkatrészek mellett az FIA által specifikált, csapatok által gyártható vagy megvásárolható alkatrészek is legyenek az F1-ben.