Társoldalunk:

Az F1 versenyigazgatója nem hiszi, hogy Pérez szándékosan ütközött

2018.09.17. 17:22

Sergio Pérez előbb csapattársának, majd a Williams orosz pilótájának ment neki a Szingapúri Nagydíjon. A korábbi F1-es pilóta komolyabban büntette volna, Charlie Whiting nem látott szándékosságot.

Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója a Szingapúri Nagydíj után kifejtette véleményét Sergio Pérez és Szergej Szirotkin ütközéséről, és elmondta, szerinte nem volt szándékos a mexikói pilóta mozdulata. A felügyelők ezért megbüntették Pérezt, a rajt után, saját csapattársával történt ütközésért azonban nem, noha Anthony Davidson korábbi F1-es pilóta az első benyomásával ellentétben később elbizonytalanodott Pérez ártatlanságát illetően.

Pérez itt még Szirotkin mögött - Galéria!Forrás: DPPI/Florent Gooden

Eseménydús futama volt Sergio Péreznek, a rajt utáni ütközés azonban még nem pecsételte meg a pontszerzési esélyeit. Később viszont beszorult a Williams mögé, majd amikor megpróbálta megelőzni, ráhúzta a kormányt.

A mozdulatért áthajtásos büntetést kapott, amit Mika Salo, a versenybírók testületének tagja nem tartott valami szigorú szankciónak.

„Szerintem enyhe büntetést kapott ezért. Mindig meg kell adnunk a pilótáknak az esélyt a versenyzésre, ez azonban egyszerűen hülyeség volt" – mondta a korábban az F1-ben versenyző Salo.

Charlie Whiting már elnézőbb volt. „Nem beszéltem vele, amennyire én tudom, a sportfelügyelők sem, de nehéz elhinni, hogy egy versenyző szándékosan akarna nekimenni egy riválisa autójának. Keményen próbálkozott Szirotkin megelőzésével, egy kicsit frusztráltnak tűnt, szerintem azonban mindössze rosszul mérte fel, hogy mennyivel volt Szirotkin előtt. Láthattuk, hogy milyen közel mentek egymáshoz a 14-estől a 17-es kanyarig, szerintem egyszerűen csak rosszul mérte fel."

Vettel a 2017-es Bakui Nagydíjon hasonlót tett HamiltonnalForrás: DPPI/Florent Gooden

Whitingnak felvetették a hasonlóságot Sebastian Vettel és Lewis Hamilton 2017-es bakui ütközésével, amikor a Ferrari pilótája a Safety Car mögött haladva gőzölt be mercedeses kollégájára, majd mellé érve ráhúzta a kormányt. Whiting szerint a két eset hasonló volt, de nem teljesen. „Bakuban a pályán volt a Safety Car. Nem mondanám, hogy biztonságosabb volt, de kevésbé volt valószínű a baleset, mintha versenytempóban mentek volna. A felügyelők hozták a döntést, feltehetőleg ezt is számításba vették."

A versenyigazgató azt is elmondta, szerinte a büntetéssel lezárták a dolgot, kétli, hogy annak bármilyen folytatása lenne.

Pérez a rajt után Esteban Oconnal történt koccanásának azonban már lett is, a Force India csapatfőnöke ugyanis újra kilátásba helyezte, hogy megtiltja pilótáinak a harcot az első körben. Tavaly Bakuban és Spában is ütköztek, utána igencsak elmérgesedett köztük a helyzet. Ocon láthatóan most sem örült, de azért nem gondolja, hogy ez a mostani incidens hasonlít a korábbiakra.

Davidson nem teljesen biztos már abban, hogy Pérez nem látta Ocont

„Nem ugyanaz a helyzet, mint tavaly, azon már túlléptünk, ettől még azonban senki sem boldog” – mondta Ocon. Bocsánatot kért, de ez nem teszi meg nem történtté a dolgot. Jelenleg csak arra tudok gondolni, hogy pont nélkül zártunk egy olyan hétvégét, amelyen mindkettőnknek pontokat kellett volna szereznie. Megvolt hozzá a tempónk, borzasztó helyzetben vagyunk jelenleg."

Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője a futam után elemezte a történteket, majd Pérez belső kamerás felvételét látva elbizonytalanodott azt illetően, hogy a mexikói valóban nem látta csapattársát. Az ütközés előtt az látszik, ahogy Pérez hirtelen nyit a kormányon, majd emiatt nekimegy Oconnak. Hogy ezt szándékosan tette-e, vagy csak megcsúszott, azt Davidson a nézőkre bízta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK