Vágólapra másolva!
Lewis Hamiltonnak mondhatni leesett az álla az F1 által 2021-re tervezett autók külsejétól és egyből jelezte, ilyenekkel biztosan maradna a mezőnyben 2020 után is. 

Azok után, hogy egy szemináriumról már kiszivárgott egy kép a 2021-től életbe lépő technikai szabályok alapján épített Forma-1-es autók várható kinézetéről, a Szingapúri Nagydíj pénteki napján újabb fotók kerültek nyilvánosságra, amelyeket már az F1 tett közzé. Az F1 sportigazgatója szerint azonban nem a látványos külső megtalálása a legfontosabb, noha az is lényeges, főleg Lewis Hamiltonnak, aki azonnal izgalomba jött a látottaktól.

Az első koncepció azt mutatja, milyen, a mostaninál szebb megoldással képzelik el a glóriát az autókon Forrás: F1

Az F1 három koncepciót tett közzé, mindegyik a 2021-re szánt szabályok alakításának más-más fázisában készült.

Ross Brawn sportigazgató kiemelte, az elsődleges feladatuk a versenyzés látványosabbá tétele.

„Amikor elkezdtünk foglalkozni a 2021-es autókkal, az elsődleges szempont az volt, hogy lehetővé tegyük, hogy az autók jobban képesek legyenek versenyezni egymással” – mondta Brawn.

Ez jelentős teljesítményveszteség, ezért elkezdtük tanulmányozni, hogy miért van ez, és hogyan javíthatnánk rajta. Elégedetten mondhatom, hogy nagyjából 80%-nál járunk."

Brawn megjegyezte, az idei szezonra új autókat bevezető IndyCartól is tanultak, noha természetesen az F1-ben minden csapat maga építi a konstrukcióját.

„Más kategóriákban gyakran láthatjuk, hogy szorosan tudják egymást követni, de ezekben a sorozatokban gyakran azonos a dizájn, mindenki ugyanolyan autóban ül, nincsenek olyan extrém kinézetű kocsik, mint az F1-ben. Az új IndyCar ebből a szempontból remek, ezért megosztottak információkat a tapasztalataikról velünk."

A kettes számú koncepció már kidolgozottabb az autó többi részét tekintve is Forrás: F1

Egy dolog a versenyzés javítása, az F1 célja nem csak ez, hanem az autók kinézetének látványosabbá tétele is. „Ahogy haladtunk előre, egy másik fontos szempont lett, hogy jól nézzenek ki az autók.

– mondta Brawn. – Olyan autót szeretnénk, amelyet a gyerekek a szobájuk falán akarnak látni. Minden szakaszban, miközben fejlesztettük az autót, együtt dolgoztunk valakivel, aki prezentációt készített arról, hogy miként nézne ki az autó a valóságban."

Nem csak a gyerekeknek, hanem a négyszeres világbajnok Lewis Hamiltonnak is elnyerte a tetszését a koncepció.

A Mercedes pilótája egy meglehetősen kifejező Instagram-posztban tudatta a világgal: ha ilyen autókkal fognak versenyezni, akkor minden bizonnyal a mezőny tagja lesz 2021-ben is.

Az egyetlen, amit „kért", hogy hozzák vissza a sokak által hiányolt V12-es, vagy legalább a V10-es motorokat.

Hamilton nem volt kifejezetten szofisztikált, de legalább mindenki számára egyértelművé tette, mennyire tetszik neki a 2021-es koncepció Forrás: Instagram

Brawn részletesen kitért a különböző koncepciókra is, elmagyarázta, hogy az egyes számú azt mutatja meg, hogy miként tervezik a mostaninál jobban integrálni a glóriát a karosszériához, ezáltal esztétikusabbá téve a fejvédő eszközt. A kettes számú már egy kicsit extrémebb, megmutatja, hogy fog kinézni az autó a mostaninál nagyobb 18 hüvelykes kerekeken. A legközelebbhez a fejlesztések mostani fázisához a hármas áll, de még ez sem vonultat fel mindent, amit azóta kitaláltak.

Ezen már láthatóak a különböző szárnyacskák, amelyekkel az autó körüli légáramlatokat szeretnék úgy irányítani, hogy az a legkevésbé zavarja meg a hátul haladót.

Az F1 sportigazgatója kiemelte, fontos nekik a kinézet, a legfontosabb azonban a versenyzés minőségének javítása marad.

Olyan kocsit szeretnénk, ami inspiráló. Az F1 a motorsport csúcsa, az autóknak szenzációsnak kellene lenniük."

A legközelebb a hármas számú koncepció áll ahoz, ahol jelenleg is tartanak a fejlesztések Forrás: F1

Brawn elmondta, hogy már szélcsatornás teszteket is végeztek,

az ezekben közreműködő csapatok pedig megerősítették, hogy a változtatások a valóságban is működőképesek lennének.

„A csapatokat is bevontuk, az összesnek van már az általunk készített modellből, amelyet tanulmányozhatnak és információkkal láthatnak el minket. Limitálva van, hogy [egy évben] mennyi aerodinamikai tesztet végezhetnek, az FIA azonban biztosított nekik némi extra időt, hogy ezen a projekten dolgozhassanak."