Vágólapra másolva!
Carlos Sainz szerint a Red Bull által már bevetett Renault erőforrás jó kiindulási alap lehet a két élcsapat támadásához. Jobb folytatásban reménykedik.

Monzában mutatkozott be a Renault új, „C” specifikációjú erőforrása, ami a becslések szerint 0,2-0,3 másodperccel gyorsabb körönként a gyári istálló és a McLaren által használt „B” változatnál, de a gyártó szerint megbízhatatlanabb is. A Red Bull vállalta a kockázatot és Max Verstappen majdnem dobogóra jutott vele az erőpályán, míg Daniel Ricciardo a kuplung hibája miatt kiesett.

Bár a McLaren és a gyári Renault nem tervezi, hogy az idén kipróbálják az új motort, Carlos Sainz örül, hogy a Red Bull megtette ezt, mert így felhasználható adatokat generálnak, ez pedig jövőre jól jöhet a számukra.

Maradtak a régi változatnál Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„A C specifikáció a jövő évi motor alapja. Úgy tűnik, jól működik a Red Bullban, igencsak elégedettnek tűnnek vele. Ez jó lépés előre. Kár, hogy mi az idén nem próbáljuk ki, mert nagyon megkönnyítené az életünket a Haas és a Force India elleni küzdelemben. Hiszek a Renault-ban, hogy végre csinálnak egy motort, ami a Mercedes és a Ferrari szintjén van.”

Sainz jövőre a szintén Renault motort használó McLarennél folytatja a pályafutását, azt mondta, reméli, hogy ott jobb éve lesz, mint idén a gyári istállónál.

Egyelőre csupán 34 ponttal a 12. helyen szerénykedik, miközben csapattársa, Nico Hülkenberg 52 ponttal a 7. helyezett, a legjobb a három élcsapat versenyzői mögött. A helyzetét az is nehezíti, hogy elmondása szerint a Renault idén már nem tervez komolyabb motorfejlesztést (bár valószínűleg az ellenfelek sem), annak viszont örül, hogy jövőre tanulhatnak a Red Bull idei tapasztalataiból.

Sainz jövőre a McLarennél vitézkedik Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

A Renault az idén elsősorban a Haas-csapattal vív egyre elmérgesedő küzdelmet a konstruktőri világbajnokság 4. helyéért. A francia-brit istálló önálló konstruktőr, az amerikai-brit egylet viszont a lehető legtöbb alkatrészt a Ferraritól és más beszállítóktól vásárolja, így jóval kevesebb pénzből, kisebb csapattal és más filozófiával, de egyelőre sikeresebbek a Renault-nál.

Az enstone-i csapat az Olasz Nagydíj után megóvta Romain Grosjean eredményét a Haas padlólemezének szabálytalansága miatt, ők fellebbeztek a döntés ellen,

a Renault pedig karosszériafejlesztésekkel próbálja tartani a 4. helyét. „A karosszéria és az aero részleg teljes erőbedobással dolgozik – mondta Sainz. – Az nyilvánvaló, hogy az év végéig megragadtunk ennél a motortípusnál. Ha az aerodinamikai elemek beválnak és a 4. helyen zárunk, mindenki büszke és boldog lesz.”