Társoldalunk:

Az FIA elnöke nonszensznek nevezte az elektromos Forma-1-et

2018.09.05. 17:28

Jean Todt a Ferrarinál együtt halmozta a sikereket Ross Brawnnal, akinek most cáfolta korábbi nyilatkozatát, miszerint 10 éven belül elektromos autókkal versenyezhetnek a Forma-1-ben.

Ross Brawn, az F1 sportigazgatója korábban nem zárkózott el attól, hogy igény esetén a száguldó cirkusz tíz éven belül 100%-ig elektromos sorozattá váljon. Alejandro Agag, a Formula E alapítója és vezérigazgatója erre azt válaszolta, teljességgel kizárt, hogy a Forma-1 önhatalmúlag elektromossá váljon 2039 előtt, nekik ugyanis addig exkluzív szerződésük van a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA). Most Jean Todt, az FIA elnöke is megszólalt az ügyben, és kijelentette, nonszensz a királykategória elektromossá válása.

Úgy tűnik, még jó ideig a Formula E-be kell mennie annak, aki elektromos formaautókkal szeretne versenyezniForrás: DPPI/Gregory Lenormand

Az FIA 2014-ben indította el első, kizárólag elektromos hajtást használó együléses versenysorozatát, a Formula E-t, amely decemberben ötödik idényét kezdi meg. Brawn azt mondta, „semmi nem állíthatja meg az F1-et abban, hogy elektromos sorozattá váljon", amennyiben a sportág részvényeseinek ez lesz a szándéka.

Todt ezzel szemben Monzában azt állította, semmi értelme az F1 elektromossá válásáról beszélni, ahogyan összehasonlítani sem érdemes a Formula E-vel.

„Nonszensz lenne azt mondani, hogy a Forma-1 elektromos lesz a közeljövőben. Ez nem fog megtörténni, mert egyszerűen nem tehetik meg – nyilatkozta Todt. – Két teljesen eltérő sorozatról beszélünk, a Formula E-ben nincs akkora teljesítmény, mint az F1-ben. Például jelenleg azért zajlik városi pályákon, mert nem generálna érdeklődést, ha egy olyan pályán lenne, mint Monza. Teljesen különböző a két kategória."

Rosberg volt az első, aki nyilvánosság előtt hajtotta meg a Formula E következő generációs autóját - Galéria!Forrás: DPPI/Alexandre Guillaumot

„Teljes mértékben félrevezető összehasonlítani a kettőt. Az F1 egy nagy hagyományokkal bíró sorozat, míg én mindig azt mondom, hogy az FE az FIA újszülöttje, még sokat kell tanulnia."

A Formula E második generációs versenyautóját decemberben láthatja a közönség először éles körülmények között, többek között Felipe Massával a volánnál. A sorozat berlini futamán 2016 világbajnoka, Nico Rosberg is tesztelte a gépet, amely erősebb és gyorsabb elődjénél

„Szépen növekszik a sorozat" – mondta Todt.  Négy éve kezdtük, két autó kell ahhoz, hogy teljesítsünk egy 45 perces futamot. Az év végén Rijádban, Szaúd-Arábiában, amikor már a nők is vezethetnek, egy autóval is képesek leszünk végigmenni. Ez megmutatja, hogy a motorsport miként lehet laboratórium a show mellett. Időt vesztegetni arra, hogy összehasonlítsuk a két sorozatot, egyszerűen unalmas."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK