Vágólapra másolva!
Kétéves szerződést írt alá a Red Bull istálló a Hondával, ám amennyiben a japánok motorjai nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, a bikásoknak nem marad más választása, mint dobbantani a Forma-1-ből.

A Red Bull Racing legutóbb 2013-ban, Sebastian Vettellel nyert világbajnoki címet a Forma-1-ben, a konstruktőri trófeát is ebben a szezonban hódította el utoljára. Az idei zsinórban az ötödik szezon, hogy az istálló nincs harcban a végső elsőségért, az idény végén ezért szakít a Renault-val, és 2019-től a Hondával folytatja. A japánok a McLarennel az elmúlt 3 évben egyszer már leszerepeltek, amennyiben pedig az energiaitalosokkal sem lesznek sikeresek, az a Red Bull végét is jelentheti a Forma-1-ben.

A csapat tanácsadója nem kis nyomást helyezett a Hondára Forrás: AFP/Miguel Medina

A bikások 2015-ben már kilátásba helyezték, hogy elhagyhatják a száguldó cirkuszt, amennyiben nem jutnak versenyképes motorhoz. Akkor végül sikerült dűlőre jutniuk a Renault-val. Most más a helyzet, a Red Bull szakított motorpartnerével, és átpártolt a Hondához, azonban ha így sem sikerül megismételni a korábbi sikereket, nem marad több opciójuk. „Elégedettek vagyunk a következő évekre a Hondával kötött nagyszerű együttműködéssel, de

– nyilatkozta Helmut Marko a Speedweeknek.

A Red Bull tanácsadója elmondta, a japánok elgondolkoztak azon, hogy már a tavalyi szezon végén befejezik F1-es projektjüket.

„A Honda együttműködése nagyon jó a Toro Rossóval. A mclarenes katasztrófa után a Honda közel állt ahhoz, hogy 2017 végén elhagyja a Forma-1-et, intenzív párbeszédet folytattunk, hogy meggyőzzük őket, velünk újrakezdhetik” – mondta Marko.

Verstappennek nem kell együtt szenvednie a Hondával, ha balul sülnek el a dolgok Forrás: 2018 Getty Images/Mark Thompson

Nemcsak a Red Bull, hanem Max Verstappen jövőjének szempontjából is sok múlik a Hondán.

Az olasz Autosprint értesülései szerint a holland pilóta szerződésében szerepel egy záradék, amelynek értelmében a 2019-es szezon után szabadon eligazolhat abban az esetben, ha a Honda motorja nem felel meg az elvárásoknak.

„Nagyon megbízható forrásokból tudom, hogy a Honda jelenleg három helyen is teszteli a jövő évre szánt motorját, a következő szezonig pedig több pénzt költ el, mint amennyit a Renault egy teljes év alatt” – mondta Robert Doornbos, a Red Bull korábbi pilótája a Ziggo Sport stúdiójában.

Nem valószínű, hogy megismétlik a monacói győzelmet

Az Olasz Nagydíjon a Red Bull úgy döntött, mindkét autójába beszereli a Renault legújabb, C specifikációjú erőforrását. Daniel Ricciardo és Max Verstappen szerint is előrelépést jelentett az új egység, ami bizakodásra adhat okot a soron következő Szingapúri Nagydíjra. Legutóbb Monacóban tudták felvenni a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel, Verstappen szerint a szintén lassú és kanyargós utcai pályán azonban rosszabbak az esélyeik.

Ricciardo Monacóban gyengébb autóval is maga mögött tartotta a Ferrarit és a Mercedest Forrás: DPPI/Marc De Mattia

„Nem lesz olyan jó esélyünk a Ferrari és a Mercedes ellen, mint Monacóban, de biztosan közelebb leszünk, mint általában – mondta a holland pilóta a GPhírek részvételével zajló sajtóbeszélgetésen Monzában. – Szingapúrban sok minden történhet a versenyen.

Szingapúrban is van pár egyenes, ahol ez előnyt jelenthet nekik. Amennyiben 3-4 tizeden belül tudunk maradni, az már jó lesz.”

Max Verstappen véleményét csapattársa, Daniel Ricciardo is osztotta.