A vártnál nehezebben szerezte meg a pole pozíciót a Ferrari az Olasz Nagydíjra, mert az időmérő utolsó felvonásában az első körök után még Lewis Hamilton vezette a rangsort. A Mercedes versenyzője utána azonban nem tudott annyit javítani, mint Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, így csak mögülük indulhat a futamon.
Az élen záró Räikkönennél 175 ezredmásodperccel volt lassabb, és elmondása szerint csak a papírforma érvényesült. "Mindent beleadtunk. Hihetetlenül szoros volt, de a hétvégén eddig a Ferrarinál van az előny" – nyilatkozta.
Tudtuk, hogy a hétvégén övék lesz az erősebb tempó, és hogy különleges teljesítményre van szükségünk a legyőzésükhöz.
"Lényegében egész hétvégén ekkora volt a különbség. Lenyűgöző, milyen intenzív volt a küzdelem, a versenyzésnek ilyennek kell lennie."
"Nagyon jónak éreztem az autót a hétvégén – tette hozzá. – Nem hiszem, hogy egy picit is gyorsabb lehettem volna." Vettelhez képest csak 14 ezred volt a hátránya, és szerinte megint az egyenesekben vesztettek időt a Ferrarival szemben.
A másik Mercedest vezető Valtteri Bottas a triótól messze leszakadva szerezte meg a 4. helyet, ezzel nagyon került ahhoz, hogy a következő versenytől Hamilton alá rendeljék.
"Ma nehéz napom volt – mondta a finn. – Kipróbáltuk néhány beállítás megváltoztatását a harmadik edzésre, ami segített a kanyarokban, a féktávokon azonban gyengített."
Így könnyen hibáztam, délelőtt egyetlen makulátlan kört sem futottam.
A kvalifikációra a kis módosításoktól eltekintve nagyjából a pénteki kalibrációt választották, ettől "fokozatosan javult a helyzet, de a Q3-ban az első körömben elrontottam az első féktávot, amivel fél másodpercet vesztettem. Emiatt nem tudtam, hogyan készüljek az utolsó kísérletre és csak a 4. helyet tudtam bebiztosítani. Nem éreztem magam kényelmesen az autóban."
"Jó, hogy a Red Bull nem jelentett fenyegetést hátulról, mert nem hoztam ki száz százalékot a felszerelésből."
A csapatfőnök Toto Wolff a Sky Sportsnak azt nyilatkozta, "a 3-4. rajthely nem annyira rossz, mert ott szélárnyékba lehet kerülni."