A Forma-1 közönségének szoktatnia kell magát a gondolathoz, hogy újra a Ferrari a favorit a legtöbb versenyre. Ez Monzában is így maradt, pénteken Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen jegyezte a két legjobb időt, Lewis Hamilton erejéből annyira futotta, hogy 17 ezredmásodpercre megközelítse a finnt.
A címvédőnek kellemetlen hír lehet, hogy a Ferrarik rendszeresen sokat javulnak péntekről szombatra, amiben nagy szerepet játszik az, hogy a virtuális térben (a bázisukon lévő szimulátoron) nagyon jól kiegészítik a valós világban végzett munkát a nagydíjhétvégén, így ügyesebben eligazodnak a beállítások rejtelmeiben.
Ebből a szempontból kapóra jött volna neki,
ha pénteken végig vizes marad az aszfalt, a vörösök könnyebben zsákutcába tévedhettek volna a száraz pályára hangolásnál.
Mivel a Ferrari motorerőben leszkanderezte a Mercedest, ami Monzában különösen nagy segítség nekik, Hamiltonnak talán nem marad más, mint az esőtánc, ugyanis a versenyszimuláción is a rivális volt előrébb. A Hungaroringen és Spában megkaparintotta a pole-t a vizes pályán, és a körülmények talán ismét mellé szegődnek, mert az előrejelzés alapján szombaton további csapadék érkezhet Monzába, bár valószínűleg inkább a nap első felében.
Az Olasz Nagydíjon nehéz fordítani vasárnap, hiszen az egykiállásos stratégiák elég gyakoriak, és 2000 óta csak négyen nyertek nem a pole-ból indulva; kevesebben, mint Monacóban.
A hosszú etapokból az alábbi tanulságokat lehet levonni:
erős forma ide vagy oda, nem lankadhat a figyelme.
Még egy olyan hibát nem engedhet meg magának, mint amit a Német Nagydíjon elkövetett.
Azt viszont nem gondolom, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy valóban harcolhassunk [az élmezőnnyel].
A Sauber nem teljesített hosszú etapot, mert
meg kellett oldaniuk egy balesetveszélyes műszaki hibát.
Marcus Ericsson azért csapódott falnak a délutáni edzés második percében, mert a hátsó szárnya nem csukódott le a féktávon, emiatt Charles Leclerc is rengeteg időt vesztett, amíg a garázsban töviről hegyire átvizsgálták az autóját. „Megtaláltuk a hiba okát és kijavítottuk, de ezért be kellett áldoznunk a teljesítményből – mondta. – Tudjuk, mit kell tennünk holnapra, hogy ne forduljon elő ez a probléma és ne veszítsünk a teljesítményből.” Mint kiderült, a tréning elején hatalmas mázlija volt, az ő DRS-e sem működött megfelelően, de még pont időben lezáródott.