Wolff: A Ferrariban nincs úgynevezett trükk

F1 - GRAND PRIX OF BELGIUM 2018 AOUT AUGUST Auto Belgique CAR F1 formula 1 FORMULE 1 FORMULE UN GRAND PRIX Motorsport RACE WORLD CHAMPIONSHIP
Start of the race, 31 OCON Esteban (fra), Racing Point Force India F1 VJM11, 05 VETTEL Sebastian (ger), Scuderia Ferrari SF71H, 44 HAMILTON Lewis (gbr), Mercedes W09 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP, 11 PEREZ Sergio (mex), Racing Point Force India F1 VJM11, action during the 2018 Formula One World Championship, Belgium Grand Prix from August 23 to 26 in Spa -Francorchamps, Belgium - Photo Julien Delfosse / DPPI
Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke Lewis Hamilton nyilatkozatára reagálva elmondta: szerinte nincs szó trükközésről a Ferrarinál, azt azonban ők sem tudják, hogy mitől ilyen gyorsak. A vörösök csapatfőnöke odaszúrt a Mercedesnek.

A Ferrari erőfölénye a Brit Nagydíj óta szolgáltat folyamatos beszédtémát az F1-es bokszutcában, a Belga Nagydíjon pedig minden eddiginél látványosabban mutatkozott meg, amikor Sebastian Vettel állva hagyta Hamilton Mercedesét a Kemmel egyenesben. Toto Wolff szerint nem pusztán a motorerőben kell keresni a Ferrari fölényét.

Toto Wolff szerint Vettel nem egy bizonyos trükknek köszönhetően volt gyorsabb az egyenesekben Forrás: DPPI/Dppi

„Az erőfölényük az egyenesek különböző részein jelentkezik. Amikor rosszabbul jönnek ki a kanyarból nálunk, a motorjuk akkor is folyamatosan húz" – nyilatkozta Wolff.

A Mercedes csapatfőnöke elismerte, hogy ők is csak a GPS-adatok alapján tudnak következtetéseket levonni a Ferrarival kapcsolatban, ezek alapján pedig nem csak az egyenesben, hanem már a kigyorsításon vesztenek.

„Van egy kisebb erőfölényük, ez pedig hozzájön a gyengeségünkhöz különösen az egyes kanyarból kifelé, ami miatt duplán hátrányba kerülünk. Amikor az ember nem jó a kigyorsításokon, majd motorerőben is kissé hátrányban van, akkor az történik, ami az első körben. Én csak GPS-adatokat látok, azokon pedig látszik, hogy a kör bizonyos részeiben erőfölényben vannak."

Sebastian Vettel a verseny utáni sajtótájékoztatón elárulta, a biztonsági autós fázis után még el is rontotta egy kicsit az újraindítást, de nem tartotta volna fairnek, ha ismét visszalassít.

Hamilton centikre követte a Ferrarit az utolsó kanyarba, később azonban így sem tudott támadni. „Ez az egyik legrosszabb újraindításom volt. Amikor észrevettem, hogy az első elrugaszkodásom nem volt a legjobb, mivel kipörögtek egy kicsit a kerekeim, már nem akartam újra lelassítani, hogy meglepjem, mert nem hiszem, hogy fair lett volna" – mondta Vettel.

Hamilton bármennyire közel maradt, az újraindítás után sem tudott előzni Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Ezután az utolsó kanyarra koncentráltam, ami jól működött, valamint az elsőre, amelybe az egész versenyen hátszélben mentünk bele. Biztosra akartam menni a széllel kapcsolatban, végül igazán jól csináltam, jól gyorsítottam ki, amikor pedig mondták, hogy 9 tized az előnyöm, tudtam, hogy biztonságban lehetek. Azt hiszem, nagyon koncentrált volt, de én nyilvánvalóan tisztában voltam vele, hogy semmitől sem kell tartanom, mert a Safety Car-vonal, ahol a verseny valójában újraindul, az nem a 18-as kanyar féktávján van.

A Ferrari is tudna mit mondani a trükközésről

Maurizio Arrivabene a verseny után már Monzára tekintett előre, ahol az olasz drukkerek támogatására is szükségük lesz a győzelemhez. A Ferrari csapatfőnöke ezzel együtt nem hagyta ki az alkalmat, hogy odaszúrjon a Mercedesnek és Hamiltonnak. „Az emberek tegnap esőmenőnek nevezték [Hamiltont]. Talán az a trükkünk, hogy a száraz pályának mi vagyunk a mesterei" – nyilatkozta a Sky Sports Italiának.

Arrivabene odaszúrt a Mercedesnek Forrás: DPPI/Florent Gooden

Arrivabene utalást tett a Mercedes hajlékony hátsó szárnyára is. A szabályok nem teszik lehetővé a mozgó aerodinamikai elemeket, egy bizonyos hajlékonysága persze minden szárnynak van, a Mercedes megoldása azonban elképzelhető, hogy jobban hajlik a többiekénél.

De igen, észrevettük, várjuk ki, hogy az FIA is észreveszi-e."

Räikkönen nagy balesetbe is keveredhetett volna

A Ferrarinál a győzelem ellenére némi hiányérzet azért maradhatott Kimi Räikkönen hétvégéje miatt. A finn az időmérőn a csapat hibájából a bokszban rekedt az utolsó percekre, emiatt csak a 6. rajtkockát szerezte meg. A rajtnál önhibáján kívül balesetbe keveredett, az autója pedig annyira megsérült, hogy később fel kellett adnia a versenyt.

Mint kiderült, ha ezt nem tette volna meg, annak akár komoly bukás is lehetett volna a vége.

„Defektet kaptam, megsérült a padlólemez, ahogyan a hátsó szárny is. Túl sok minden ahhoz, hogy folytatni tudjam, az állítható hátsó szárny folyamatosan magától kinyílt, fennállt a veszélye, hogy kirepülök a pályáról, valamint az egyenesekben is időt veszítettem."