A héten jelentette be Fernando Alonso, hogy jövőre nem áll rajthoz az F1-ben, a sportautó-világbajnokság (FIA WEC) hétfői fordulóján pedig már a visszavonulás (retirement) szót emlegette. Bár a döntése híre után rögtön találgatások kezdődtek, kijelentette, még nem dőlt el, hogy hol és milyen formában folytatja a pályafutását.
„Gondolkodom. Ez talán rossz hír, de még eltelik néhány hónap, amíg döntést hozok vagy kész leszek bejelentést tenni. Talán október környékén. Sokáig kell még várni, úgyhogy sok pletyka lesz még!” – viccelődött a kétszeres világbajnok, aki „lehetőségként” jellemezte, hogy épített versenypályán is teszteljen egy IndyCart, de elárulta, még erről sem döntött.
„Az érdekes lehet, mert nyilvánvalóan nagyon élveztem a tavalyi Indy 500-at, az autót viszont normális beállításokkal, normális pályán még nem ismertem meg, így ez is egy lehetőség lehet” – összegzett. – Először viszont meg akarom emészteni a visszavonulásomat a Forma-1-től. Nyilvánvalóan
a hétvégi prioritásunk a WEC, mert részben azért csatlakoztam a szuperszezonhoz, hogy világbajnok legyek.”
„Le Mans volt a prioritás. A szuperszezon révén kétszer lehet próbálkozni Le Mans-ban, mi már az elsőt megnyertük, de a második prioritás az, hogy világbajnok legyen. Most nekem ez a legfontosabb. Jövőre Sebring és Ausztrál [Nagydíj időpontja] ütközik, de ez már nem probléma, így még nagyobb jelentőséget kap a WEC és a világbajnok cím megnyerésének lehetősége.”
Alonso a hétvégén zajló silverstone-i WEC futammal együtt összesen 12 alkalommal áll még rajthoz az idén, az F1-es nagydíjak mellett október 14-én és november 18-án rendeznek WEC fordulókat Okajamában és Sanghajban. A másfél éves szezon a 2019-es Le Mans-i 24 órás versennyel ér véget 2019. június 15-16-án.
A furcsa beosztású sorozat 2019 szeptemberében folytatódik a következő szezonnal,
az első fordulót 2019. szeptember 1-jén rendezik Silverstone-ban és 2020. június 13-14-én zárják le az idényt, újfent Le Mans-ban. A nyolcfutamos pontvadászatban a silverstone-i és a sanghaji verseny négyórásra rövidül, így a távja csupán nagyjából kétszer olyan hosszú lesz, mint egy F1-es futamé, de más helyszíneken 6-8-12-24 órás futamok is zajlanak majd.